Men va fan.

Har det alltid varit Skänninge marken onsdag och torsdag? Jag trodde det var tisdag, onsdag. Då får vi gå på marknad på onsdag morgon, sen åka till Norrmansö. SÅ. nu vet ni. tack hej för mig.

Norrmansö

Nästa vecka har ju vi en vecka semester igen. (Hur gött?) Det enda vi hittills har planerat är att åka till Norrmansö (alltså systers och svågers ställe i Stockholms skärgård) på onsdag, alltså jävlarrrr vad trevligt det ska bli. Jag längtar ihjäl mig!

Så här brukar det se ut när vi är där:

Det var inte många bilder ni.

MEH. Alldeles nu kom jag på att det ju är Skänninge marken den onsdagen, hur blir det nu?Vi får köpa all saltgurka på tisdagen och sen skita i det på onsdagen. Så får det bli.

Tack för mig, tack.
(btw är jag asjävlapepp på Elin och Anthonys inflyttningsfest också. Barty <3 )

Änglarna har åkt på pisk, Gårdarna är grönsvarta.

Ja, han är allt en inbiten gaisare den där Håkan. Nog om det, den där Valborg växer och växer och växer i mina öron och jag kan typ inte lyssna på något annat.

Förresten vill jag så mycket på Way out West att det typ gör ont i hela kroppen. Inte bara för kapten Hellström, men kännin The Knife, Neil Young och att det är typ Sveriges göddigaste festival.

Men vem ska jag åka dit med? Hur ska jag finansiera det här, jag som tänkte göra av med så lite pengar som möjligt nu. Då är en festivalkostnad på typ 4000 inte riktigt rätt att punga ut.
Men man får gärna säga till om man ska dit för då kan ajg börja fantisera på allvar iaf.

Ströbilder från semestern.

Nu är semestern över och det måste vi fira med lite ströbilder som jag inte tror visats upp innan. (Eller justja, jag har ju semester igen nästa vecka, men ändå)

Tony the pony i egen hög.

Familjen Åkerhielm äter frukost

En gulli unge.

En annan gulli unge

Poolbarty i Tranås.

En jävligt stadig panoramabild.

Johannemarken

Sommen by boat.

Det var det hele. Mors!

Gummibåtsrace '13

Igår var det dags för det årliga gummibåtsracet i Boxholm.
Jag tog min hund och Sandra tog sin son och så parkerade vi oss vid forsen för att titta.

Eller innan det skjutsade jag Christian och Björn till starten, fast jag kunde visst inte vägen så dom fick bli lite sena.

När alla kommit i mål åkte vi hem och åt pizza och sen svirade jag om och åkte till Ronny på Bråvalla-reunion-fest. Så himla fint folk det finns!

En fejn fredag i Bösebo.

Oj vilken strålande dag i Bösebo! I vanlig ordning packade jag med Isabell, såklart.

Vi har mest hängt utomhus. Ätit gött, fikat gött och sen äntligen fick jag åka båt. SOM jag tjatat. Alltså säkert i två år. Men nu äntligen alltså, så fick jag åka lite båt. Det var gött.

Sen kom jag hem och här har vi nån form av spelkväll, också gött.

Allt från mig. Hej.

Poolbarty

Igår var vi hemma hos Erics mammas hus i Tranås där Sandra, Charlie, Eric och tre finnar huserar under veckan.

Riktigt gött häng med pool och grill. Alltså ge mig ett hus med trädgård att bo i! Så jävla gött alltså.

Vi grillade som sagt och sen hälsade vi på lite på sommarstatt innan vi blåste hem (och blev fotade av en fartkamera, jävlaskitskyllmigsjälv)

Känn ingen sorg

I söndags, ett tag efter att vi hade vinkat av familjen Åkerhielm så åkte jag och Christian till Linköping för att gå på bio.

Håkanentusiast som man är skulle vi såklart se Känn ingen sorg, det var inget vi behövde ångra, vilken jäkla film!

älskade att sitta där och förknippa allt med Håkans texter, och nu kanske ni misstänker att jag är något partisk men det var faktiskt så att t.o.m. Christian, som inte är speciellt Håkanförtjust och som rent av hatart svensk film var helnöjd han också.

Så se´n för tusan.

Tony the pony

I fredags kom Carro, Gustaf och Nils hit.
Vi åt på Köket och så fick Nils sin ettårspresent, fast det egentligen är en månad kvar.
Presenten var... Tony the pony! Ett gosedjur fullmatat med roliga material att klämma på, knappar att skruva på och annat som är roligt om man är sådär pytteliten som Nils är.
Så gnäggar han också, Tony the pony.

justja, först spelade vi en jävla massa spel, jag och Christian. Det gjorde vi iofs alla fyra sen.

Tangenter.

Har köpt tangentbord till min iPad mini. Alltså kära nån, ingenting kan stoppa mig nu.

Två år.

Idag har jag och Christian 2års-dag, det har vi firat med ett Ullaredbesök. Och vi fortsätter fira genom att köra cirkus 70 mil genom Sverige.
Heja oss! Grattis till oss!

Onsdag och Falkenberg

Körde till Falkenberg igårkväll och var framme på Hansaborgs camping vid sju kanske.
Här fläskade vi på med campingplats, så himla mysigt!

Vi åt tvårätters på en camping bredvid och sen har vi ju sån tur att Sandra och Eric är här i krokarna.

Vi blev hämtade av Sandra och så satt vi helt plötsligt utanför deras tillfälliga hem med en himla massa människor.

Det bjöds på skicktad shots och vi frusna fick sitta inomhus lite.

Sen åkte vi hem och sov sött.

Sol i Falsterbo

Igår vaknade vi i ett mulet Falsterbo. Jag och Christian åkte till Höllviken och köpte pocketböcker att läsa i solstolen, man känner sitt Falsterbo för efter asgod lax med färskpotatismos så sprack det upp och vi kunde sola hela härliga dagen. (Och läsa våra böcker)

Efter några timmar på stranden fikade vi med mamma och Jalle, klappade Isabell hejdå ett litet tag och drog mot Falkenberg.

Förresten huvudvärken är borta, prisa Gud!

Huvudvärken från helvetet.

Jag har nu haft en konstant jävla cp-huvudvärk i ungefär 30 timmar.

Jag tycker mig ha gjort allt för att den ska försvinna, jag har sovit nio timmar under natten, baljat i mig vatten, druckit kaffe, ätit fett och socker, ätit nyttigt, duschat huvudet i asahårda duschstrålar, ätit huvudvärkstablett, varit i skuggan, varit i solen, gått promenad, vilat, fått massage.
Igår tappade jag även synen på ena ögat, men den är iaf tillbaka.

Tipsa gärrrrna, för just nu känns det som att livet vore enklare om kroppen slutade vid halsen.

Hejdå!

Falsterbo

Igår när vi kom fram till Falsterbo stod maten i princip på bordet, så vi åt som de djur vi är och sen hängde vi med favorithunden, gick promenad och sånt.
Det blev en ganska tidig kväll och vi sov som stockar i typ 9 timmar. Gött.

Idag har vi ätit frukost, gått med isabell bland massa kossor, cyklat och cyklat lite till. Ungefär som vanligt här i Falstis.

Snart ska vi ladda om och möta mamma och Jalle på golfrestaurangen för lunch. Det blir gött! Som det känns nu stannar vi nog en natt till här, vi får se lite.

Öland.

Sitter i skrivande stund ungefär en timma från Falsterbo, tänkte berätta lite om gårdagen. (Och dagen)

Strax efter tio rullade vi Ölandsbon fram och tog oss till Borgholm, där var såklart alla campingar stängda, men vad gör det när man har en husis?
Vi hittade en kalasfin grusplan, ställde in oss bland andra husisar och kröp till kojs.

Så blev det morgon och strax efter åtta började vi bli frukostsugna. Tog oss till campingen och köpte frulle.
Sen skulle vi känna in stranden tänkte vi, men de hade dom ingen fast dom hade hur många kilometer camping längst vattnet som helst. Knäppisar!

Så vi körde till Färjestaden och parkerade oss på en filt och läste bok, sen blåste det som fan efter ett par timmar och solen gömde sig bakom fler och fler moln så vi åt lunch och styrde sen vidare söderut. Och nu är vi som sagt snart i Falsterbo. Hittills är allt jävligt lyckat och härligt, och om en timma får vi träffa Isabell. Jippi!!

Släktpicknick

Idag var vi bjudna till min faster i Knivsta på släktpicknick, mycket bra tillställning!

Vi kom dit vid ett och minglade med alla strålande släktingar ett tag, det är allt en häftig hög människor det där.

Min favoritsläkting Nils var såklart där och det var bara honom jag fick bild på ser jag nu i efterhand.

Vi åt kycklingwraps med guacamole, satt som en smäck.

Nu drar vi söder ut i husbil på semester, parteeeey.

Fiska fisken

Igårkväll fiskade vi, fast vi fick inte en enda firre. Men det var fint ändå.

Sålen.

Igår efter frukost parkerade vi oss vid Vättern och stannade där hela långa dagen. Ett litet avbrott för inhandling av kebabsallad och några dopp förstås.

Gött med sommar, i vanlig ordning.

Grillat är godast.

Vi är hos Christians mamma och grillar. Jag har tjatat om grillade majskolvar i ungefär hundra år och äntligen hörde Gud bön.

Imorgon ska vi fiska, det har Christian lovat. Jag hoppas vi får napp samtidigt som jag önskar att det inte nappar, det är ju så satans otäckt.

Förresten; semester!!!!

Getryggen.

Idag var vi en sväng i Getryggen här utanför Vadstena och kände in stranden, det var gött.

Tapas och f-gäng.

Igår var det onsdag och jag och Sofia välkomnade vårt kära f-gäng till Vadstena för kvalitets-häng. (Det är ju alltså di där tjejerna som jag hängde som mest med i högstadiet. Som man delade sin första fylla med)

Vi gick till Vätternskutan och när vi till slut lyckades sluta skratta och samla oss så beställde vi 24 tapas-rätter.
Det var, som alla säkert förstår, inte alls dumt utan satt som en jävla smäck.

Sen var vi mätta och rullade till Rojas för att dricka kaffe. Där fick vi lov att äta kakor också för Sofia hade visst ägnat halva kvällen åt att beskriva den där jäkla hallon-cookiesen.
 Sen åkte dom hem och jag fick gå till sängs. Väldigt bra onsdag!

Stockholm, Håkan och sol i mitt hjärta.

Igår packade jag in Lie och Kamilla i den lille röde runt lunchtid och åkte upp till Stockholm.
Vi parkerade på Strandvägen och kilade över bron till Djurgården. Så himlans varmt! Fast det var bara gött, såklart.

Vi åt hamburgare på restaurangen vid Abba-museet och den ser ju pytteliten ut här, men det var den inte. Hamburgaren alltså.
Sen gick vi in på Skansen och tittade på nordiska djur. Fast i vanlig ordning varken lo, järv eller varg.. FINNS DET ENS NÅGRA SÅNNA DJUR I BURARNA?? Tror dom ljuger.

Det var iaf väldigt många djurboarn och sånt är ju helt galet gulligt. Fast bäst var sälarna, två låg som stela pinnar och solade på stenarna medan en spexade runt i vattnet och vinkade till Kamilla.

Sen köpte vi glass och slog oss ner på medhavd filt (ruttat) och underhölls lite av genrepet, annars väntade vi mest på att det skulle dra igång med Allsång.

Och sen drog det igång och det är ju så himla sommrigt så man vill ju typ stortjuta för att allt är så vackert. Stockholm och sommar och Håkan och vänner.

Efter håkans timmeslånga spelning blåste vi hem igen och det var en sjuhelvetes bra dagsutflykt.

Semester.

Det vankas ju semester, nästa vecka drar det igång och jävlarrrr så gött.

Först och främst är vi bjudna på släkt-picknick hos min faster på söndag, sen efter det lånar jag och Chrsitian pappas husbil och ger oss iväg i Sverige.

Här är det iofs inte Christian i bilen, men det är den husbilen vi ska ha.

Såhär tänker vi:
Söndagen drar vi upp till Järvsö och sover till måndag, hänger där hela dagen med fina vänner och sen ger vi oss iväg nångång kanske strax efter lunch med destination Halmstad/Falkenberg nånstans. Lite beroende på ork så kanske vi drar alla milen utan natt emellan men annars sover vi en natt i Karlstad.

Efter Falkenberg åker vi till Falsterbo och pussar på Isabell och mamma, sen via Öland upp till Stockholm igen, lämnar husbilen och åker hem för att göra oss redo att vara barnvakt åt Nils på lördagen.

Göddig start, visst!

Ett triathlon och en knäpp-dag.

Det bidde lördag och vi hade tur för vi vaknade pigga och glada redan vid halv nio på morgonen, så vi kastade i oss frukost och åkte till Malex och hejjade Eric och Lucas genom ett Triathlon. Jag blir så impad av så sportiga killar. Min kille är ju också väldigt sportig, han måste nog vara med nästa år verkar det som. Iaf så himla bra kämpat av stenis-grabbarna. Jag har inga bilder, men det har visst både Sandra och Johanna så vill man se svettiga män får man titta där.

Vi tog med oss Kamilla till Vadstena när vi var klara i Malexander och åt lunch på *trummisvirvel* Köket.

Sen var det ju en sån sjuhelvetes strålande dag så vi packade filtar och picknickkorg och satte oss nedanför slottet och kände in livet. Jon, Martin och Rickard kom och sen även Drömmen och Lucas en liten sväng. Vi åt munkar och pratade om Vasas skatt och hade det allmänt gött helt enkelt.

Sen slog klockan åtta och alla åkte hem till sitt och åt medan jag och Kamilla gick till Hörnet och åt middag istället.
Sen var det så fint för Sandra och hela hennes harem av män befann sig i Vadstena så då fick vi ta med dom hem till oss på fest.
Det var ganska full rulle även på lördagen, men vid ett ungefär lämnade jag och Kamilla öltältet och kilade hem och sov.
Och så var det med den lördagen.

Sommarknäppen.

Det har varit Sommarknäppen i Vadstena i helgen, det är lite oklart vad det är för något men man kan väl säga att det är knallare och världsartister på scen (Dogge Doggelito bl.a.)

På fredagen gick jag och Christian upp till vår favorituteservering Mat från Köket. Där satt vi och så kom Butti förbikilandes och sen slöt även Rickard och Jon upp.
Sen gick vi ifrån Köket för att äta, då bara jag och Christian. Vi stod länge utanför Skutan och kollade på menyn och läskades. Tills vi såg att det var gör-stängt under Knäppen. Så då fick vi kila tillbaka till Köket och äta hamburgertallrik. Det gick också mycket bra!

Sen stod vi för förfest (untzuntz). Jon, Fredrik och Rickard kom och vi spelade Legospel och sen hängde vi i öltältet (som inte var ett tält) en liten stund.

Sen var första dagen slut.

En fejka.

I fredags var jag hos Sandra, Charlie och Eric och fikade. Dom gillar jag!

Gött.

Allt. Det är fan inte dåligt det.

För sex år sedan.

För exakt sex år sedan hade jag och Johanna precis flyttat in hos Hanna i en görsatjusig trea i Midsommarkransen. Det var en fin sommar! Fast jag åkte iofs till Östergötland ungefär hela juli.

Alltså jag kommer så himla väl ihåg hur det luktade i den där lägenheten. Det är så konstigt med lukter, de finns liksom alltid kvar.
Himla fin Stockholms-sommar iaf.

Bättre torsdag.

Idag har pappa varit i Vadstena med sin kära husbil, eller han är här än. Men nu i husbilen då. Hans borg.
Bäddsoffa, badrum och frukost, allt det tackade han bestämt nej till och kröp in i son älskade husis för att sova.

Vi har varit på Hörnet och ätit och sen promenerat och känt in Vadstena.

Imorgon början sommarknäppen så det börjar fyllas på med folk i stan. Alltså underbara jävla sommar! Älskar livet.

En listjävel.

Jag hittade en lista på en blogg där jag misstänker att hon som skriver är ungefär tio år yngre än jag, då svar som "festar varje helg, två dagar" dyker upp titt som tätt.

Off we go!

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? - Lovis eller Julia

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? - Va?

3. Vilken var den senaste filmen du såg? - En oväntad vänskap tror jag, det var nära att jag och Christian såg man of steel i söndags, men vi orkade aldrig.

4. Har du bra självförtroende? – Jamen det har man liksom i den här åldern. Det är färdig-velat.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? - Vara i falsterbo.

6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? - Innan jag dör? Se en blåval, se Stones, föda boarn.

7. Beskriv ditt drömutseende.. – Men det är väl bäst jag ser ut såhär nu tänker jag, annars blir det väl bara knöligt med att förklara för alla att det är jag. En tjej på Bråvalla sa till mig "Guuud, vad söt du är, jag älskar folk som har sånt udda utseende" tacksomfan, det innebär ju endast att man är skitful.

8. Skriv namnet på någon du ser upp till – Men jag vet inte, jag ser upp till alla ni som läser för det är väl mest vänner och familj.

9. Någon du har kysst – Christian, och jag älskar't

10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? - Alltså jag tror inte det, eller jag har sparat jazzbyxor och complete-tröjor, men då var jag ju inte pytteliten.

11. Den du senast sov över hos – Chrille.

12. Vem skrev du senast med på Facebook? – Stenis. <3

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? – Uj ja, vi är så fina.

14. Vad väljer du, godis eller chips? – Godis. Blä för chips.

15. Hur många har du haft sex med? Det här är inget dilleri, men jag vet faktiskt inte riktigt, skulle jag gå in för det skulle jag kunna komma på, för så väldigt många är det inte. .

16. Skäms du över någon som du haft sex med? Jag har bara haft sex med snygga personer och inte så många skandal-ligg, så nej det gör jag inte.

17. Har du rykten efter dig? - Jag lär ju isf vara den sista att få veta. Men varför skulle folk bry sig om att prata om mig? Jag är nog lite gammal för sånt.

18. Din absolut sämsta egenskap? - Långsint ältare.

19. Din bästa egenskap? - Att jag ser till att följa med på det mesta roliga.

20. En låt du är beroende av? - Just exakt det här klippet:

21. Vad stod det i ditt senaste sms?  - ok :-)

22. Har du kysst ett ex efter att ni gjort slut? - Ja.

23. Kan man vara vän med sitt ex? – Det kan man säkert.

24. Har du kysst en kompis? – Inte på många år.

25. Hur ofta dricker du alkohol? - Någon gång i veckan. Mer under sommaren.

26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger?Har ingen speicell åsikt mer än att det var ju tokigt att de gör så.

27. Vad hatar du? - Folk som är så pantade att dom tycker att man ska behandlas olika beroende på hur man ser ut / var man är född.

28. Hade du kunnat ha distansförhållande? - Nej vad tråkigt.

29. Vad handlade din senaste dröm om? - Alltså mina drömmar på senaste... i förrgår städade jag och Drömmen upp varenda tält efter Bråvalla och i natt skulle jag ut och rida med Krillan men en häst slet sig i stallet och hoppade upp på Boxväggen och balanserade där. I går drog jag även ut mina egna tänder, fast utan att det gjorde ont eller var otäckt.

30. Vad har du för hårfärg? - mörkblont med blonda slingor.

31. Hur lång är du? Är du nöjd med det? - 179,5. Jag kan tycka att det är i längsta laget. På konserter är jag dock mäkta nöjd.

32. Vilken är den bästa svenska filmen? - Äppelkriget och Smala Sussie. Kan inte välja mellan dom.

33. De bästa svenska skådespelarna? – Lotta Tejle.

34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? – Harry Potter, alla gånger. Twilight är för småflickor (och min pojkvän)

35. Ditt humör för tillfället? – lite seg efter att jag vaknade tre i natt och inte kunde somna om, sen vid halv sju sov jag en halvtimma eller kanske lite mer.

36. En vacker person? - Penelope Cruz

37. Accepterar du okända som vänner på Facebook? - Nej, vad ska det vara bra för?

38. Vem kramade du senast? – Christian

39. Vem träffade du senast? – Christian

40. Är du kär just nu? - Som fan

41. Någon du vill träffa? - Nils.

42. När grät du senast? Varför? - När jag kollade på den där jäkla En oväntad vänskap, för att hur lyckligt filmer än slutar så slutar alltid livet med att alla dör och då blir det sorgligt igen (optimisten har talat)

43. Sminkar du dig varje dag? O gud nej.

44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? Pappa. Är någon lik mamma?

45. Är du helsvensk? - Ja. Lite tattar-blod bara.

46. Den bästa bloggen? - Just nu älskar jag när Sandra uppdaterat.

47. En artist du inte gillar? - Det måste bli flera...Takida, Hoffmaestro, allt Gessle någonsin rört vid, Kent.

48. En artist du gillar? - Håkan Hellström

49. Vad är det bästa som hänt dig? - När Nils kom till jorden,

50. Vad vill du bli när du blir äldre? - Gift.

Nu är jag helt slut, tack för mig det var allt.

Sovasovasovsovasängsängsäng

På söndagen köpte vi säng och åt mat.

Alltså Bråvalla <3

Så himla fina dagar på Bråvalla! Det var en välorganiserad festival (dock utan vattenposter, i princip, det sög lite)
som i början var helt utan regler då det stod små skolboarn och kollade band och släppte in på festivalen. Eller de kollade knappt band, än mindre visiterade dom.
Gud vad härligt, tänkte vi, här har vi släppt på reglerna. Men det var nog snarare okunskap.

Det var så gött, för det var aldrig speciellt jobbigt eller långt att gå nånstans. Annars faller det alltid på att man inte orkar gå bort till festivalområdet om man sitter på campingen, men allt sånt var väldigt nära.

Nåväl, i vilket fall kunde man köpa öl precis var man ville på hela festivalområdet, ett stort plus! Hatar att sitta i ett öltält och häva öl mellan två spelningar. Här fick man vara var man ville med ölen.

I vilket fall är man väldigt lycklig efter en sån här fin festival, men gött folk, bra musik och så himla mycket lycka helt enkelt. Jag har såklart fotat, ni ska få se! (Jag som skulle ha med digitalkameran, glömde helt!!)

Alltså dom här jäkla personerna vill jag alltid ha sittandes i ett partytält utanför en pågående festival. Tänk vad fint det vore att alltid ha Bråvalla en liten bit bort, åka dit och hänga och sjunga och spela dragspel fast man inte kan.

Underbara dagar helt enkelt.