Dags att rota i arkviven!

Älskar att ha en digital dagbok så man kan gå bak och se vad man gjort för skit egentligen. Det är såklart sparsamt med bilder vid vissa tillfällen, men vi kan titta lite iaf. 
 
I give to you, mitten av februari...
 
2007. Jag hade världens eländigaste hår efter att ha tagit ut mina dreads. Detta gjorde att jag hade något på huvudet jämt. Huvudbonad är inte min kopp te, därav ständigt dåliga perioder. Svarthårig också. Sniggt. 
Hade precis flyttat till Stockholm och bodde på Thorildsplan och hade 0.0 kronor och dagarna gick ut på att köpa billig mat, lära känna stan och söka jobb. Fint liv ändå alltså. 
 
 
 
2008. En mysig dag vill jag minnas, men minns verkligen inte att ha  på bilden, Tobias, var med. Men tydligen. Jag var hemma hos Daniel på Lilla Essingen och vi var och kollade på nån snowboardtävling i Rålis. jackorna hade Daniel köpt i Kina så det var bara att välja och vraka vilken man ville ha. En brun lånade jag. 

 
 
2009: Alltså sorry om jag saltar i sår nu, men den där greven är som en hel jäkla tidsera. Iaf bodde jag vid Telefonplan och var ihop med Jens men han var inte med den här helgen tror jag, utan det var tydligen jag och en salig blandning vänner så som Drömmen, Cissi, Kamilla, Elin...och så Greven då. Vilka är ens alla på sista bilden? 
 
 
 
2010: Men ett litet år efter fotot ovan så bodde jag tydligen i Uppsala. Hade alltså hunnit göra slut, flytta till Mjölby, göra Vattenhålet till standard med Elinelin och sen också flytta till Uppsala och börja plugga. Vill typ ringa till mig själv 2009 och säga det. vad skulle jag ta det där uppbrottet så hårt för, när det uppenbarligen väntade ett helt nytt härligt liv bara ett år senare. Här har jag stickat min egen halsduk, den är så sjukt stor. Där läste jag matte och gick på nationerna och började gilla att cykla igen. 
 
 
 
2011: Men här fortsätter vi jobba snabbt för 2011 var jag tillbaka i Mjölby. Bodde i en tvåa på Lagmansgatan och den lägenheten alltså <3 trivdes SÅ bra i den. Just i mitten på februari var vi på Håkan-konsert vet jag och det blåste så mycket så mitt sovrumsfönster blåste ut och landade på en bil. En kostnad jag skulle stå för, men det kom aldrig någon räkning. Undrar än idag vem som räddade mig från den kostnaden, men karma is a bitch så förmodligen har jag betalt det med pengar jag tappat någon annan gång, eller så. 
 
 
 
2012: Hade jag träffat Christian och vi var i falsterbo och Malmö och hälsade på Christians bror, jag bodde kvar i samma sköna lägenhet. 
 
 
2013: var stenis högst upp på toppen innan det började dala och vi åt lunch på Gusto när vi inte var fulla. Typ så. Vi hade en blogg vet jag, där vi svarade på frågor vi inte fick. Det kompishänget alltså <3
 
 
 
2014: Var jag höggravid och valde att ha händerna i byxorna. Vet ej varför. vi var nyinflyttade också och som bilden nedan, så såg vår hall ut. Det gör den inte så mycket längre. 
 
 
 
2015: Var Elton inte riktigt ett år än och vi renoverade och fixade i huset. Tänker att det är så det kommer se ut nu, resten av åren, det är nämligen vad vi gör denna mitten på februari också. 
 
 
 
2016: Var vi på fest hos Martin och Camilla. Där är det alltid Tequila som gäller. Så även denna gång. 
 
Men kära nån, det var det långtråkigaste inlägg jag skrivit. Har alldeles för många år dokumenterade. Hoppas det var liiiite roligare att läsa än vad det var att göra. 
Mors!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0