Mobergs Bistro och massor av presentkort.

I bröllopspresent fick vi en massa presentkort. Sammanlagt 2500:- på restaurang Hörnet här i Vadstena och de tänkte vi passa på att nyttja igår när Elton ändå skulle sova hos sin farfar. 
 
Hörnet var fullt, så typiskt, så vi cyklade istället till Mobergs Bistro, som är nyöppnat (Det var tidigare Vätternskutan och jag tror aldrig de egentligen bytt ägare, de bara nyöppnade.)
 
Jag åt pulled pork-burgare och Christian åt Högrevsburgare. 
 
Jag tycker det är så mysigt där inne! Och maten är verkligen dö-god. Men på nåt sätt så känns det som en restaurang man glömmer bort i Vadstena. Iaf när det var Skutan. Och jag kan inte komma på riktigt varför. Det känns kanske mest som att de är jätteduktiga på mat och kanske inte riktigt lika duktiga på att driva restaurang. 
T.ex. fanns det inget vegetariskt val på menyn. Inte hela världen för vår del för jag äter ju kött, men ute gillar jag att ta nåt vegetariskt för det går att göra så mycket gött med som man inte tänker på, som vanligt matlagare. 
 
Nåja, det kan säkert bli fler besök där ändå. Vid halv tio cyklade vi hem, bäddade ner oss och sov tills nyss när jag gick med Isabell. Nu ska vi äta frukost i sängen och kolla på Nyhetsmorgon (slippa morgonshowen!!! Kommer känna mig som en helt vanlig civiliserad person hela dagen) sen tror jag att jag ska ta med mig Elton in till Ikea. 
En hög med mackor och hemmagjord granola. Min frukost det! Har sen en tid tillbaka bytt ut juicen mot citronvatten. Det tror jag var en smart grej va! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0