Mammigt inlägg

Idag har vi varit på BVC för 2,5-årskontroll av Elton. Han vägrade, allttså V.Ä.G.R.A.D.E klä av sig för att bli vägd, och vägrade ännu mer att ställa sig vid väggen för att bli mätt. Som tur är behövde vi inte tvinga av honom sina kläder, på okänd plats, trots att han skrek nej. Vi fick gå ut i väntrummet och leka en stund och sen låtsades jag att blöjan behövde bytas och vips så var han naken. Naken och nöjd. Mäta var det sämre med, fick i prncip uppskatta med ögonmått. 
 
De skulle testa talet med. Elton knep igen sin lilla mun och vägrade dela med sig av ett endaste litet "vov" eller "titta" Men ack, den bvc-sköterska som ger sig, när Britta fick fram en leksaksbil berättade Elton att det var en röd raggarbil, att farfar har en svart Mustang och att de inte fick åka i den till kolmården utan åkte den blå Mazdan. Mamman drog en lättad inre suck. 
 
Sen hämtade vi alltså Edith och nu sover de båda i varsin säng och vi kollar på Fångarna på Fortet. Hann, trots två barn, baka äppelpaj. 
Roy Fares spexiga recept utan pajform, ser ju nu att man får förstås bort pizza-känslan om man tar degkanterna över äpplena och inte bara fram till. Nästa gång ska jag göra om-göra rätt. 
 
Sen åt vi våfflor och nu ska jag ägna mig åt Erik och Mackan på Fort Boyard här. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0