Nobelpriset och kontoret

Som det är nu så sitter jag oftare i Vadstena än i Mjölby och jobbar. Det mesta är hitflyttat och jag tänkte visa lite hur resultatet blev. Jag har just nu en lite provisorisk skrivbordslösning, jag behöver ett större skrivbord. Ett bredare och längre så att man kan ha två arbetsplatser, en på vardera sida. Men det här fungerar så länge. 
 
 
Så här såg det ju ut när jag klev in här utan att ha gjort nåt (förutom att ta ner en halv gardin)
 
 
Och så här har jag det nu: 
Det är förresten inte min stol, den har jag lånat här i lokalerna, min vanliga står kvar i Mjölby. Tanken är ju att det ska va en på varje sida sen då. Så det kommer fler efter-bilder. jaharå.
 
Lyssnar förresten på Alex och Sigge, så intressant när Sigge nås av nyheten att Bob Dylan får nobelpriset i litteratur. Att första frågan är "Är han död" och sen att reaktionen liksom blir nedtonad. Han nästan viskar "duskojar." Han reagerar i princip inte alls. Jag vet att jag och Sofia nämnt det där vid några tillfällen, att den största reaktionen man kan få till ett skämt är ett pyttelitet "å. herregud." istället för ett gapskratt. Då är det så jävla roligt. 
Tänker att Sigges reaktion påminner om det tänket. 
 
Nåja, nu ska jag kolla upp hur bussjävlarna går från den här staden, tråkigt att om man ska dricka vinet i Mjölby så måste man åka hem 21.41. Det suger ju. 
 
Haj. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0