Storebror håller koll.

Alltså är jag buggad, eller vad är det om? Tycker storebrors-samhället blir mer och mer otäckt. Man har ju hört att för varje klick man gör på nätet, t.ex. facebook, så smalnar ens egen vy av facebook. Alltså den anpassas lite, lite mer efter en själv varje gång man klickar på något. Tekniken bakom det kan man ju förstå.
När jag för någon vecka sedan var på Ullared, utan att göra några markeringar om det på nätet (mer än i bloggen, men alltså inga incheckningar) så ploppade det upp nyhet efter nyhet om Ullared i varende högerspalt på de webbsidor jag besökte. 
 
Jag loggade in på pinterest och fick det här huset som förslag:
Som ju ÄR vårt hus, fast uppgraderat liksom. Men vi skulle, utan större ombyggnad, kunna få vårt hus att se ut prick så. 
 
I dagarna två har Elton klagat på att han har ont i stortårna, förmodligen nageltrångsbarn precis som jag och jag skulle just ta tag i att börja fundera ut något bra när pinterest istället levererar den här länken som förslag till mig:
 
Det finns ju teorier om att vi lever i en simulation och ibland tänker jag att det är nästan det enklaste svaret på alltihop. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0