Pretto-frukost

Sen förkylningen kom och tog mig har jag fixat fram en ingefära-shot som jag dricker varje morgon. Tänkte eventuellt göra resten av livet. Så här gjorde jag den:

- skala och riv en stor bit ingefära, alltså typ 150-200 gram.
- blanda med 4 dl vatten, 2 msk honung och 4 pressade citroner.
- låt götta en timma eller två.
-sila och pressa ut så mycket som möjligt av ingefäran och förvara i kylen. Ta en fyra varje morgon!

 

Efter denna prettostart på dagen prettar jag vidare med min frukost som alltid (minus avokadon) ser ut såhär:

 

(OBS. På blomman för trevlig bild.)
Kaffe med mjölk, hemmagjord granola med grekisk yoghurt, knäckemacka, färskpressat citronvatten.

Sen är man game!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0