Novemberdag gånger tio

Tänkte att jag skulle rota lite i arkiven för att se vad åttonde november bjudit på tidigare år. Vi kan titta lite, även om det inte alltid är på pricken åttonde, utan kanske plus-minus ett par dagar. 
 
 
2006, (alltså för tio himla år sedan) Hade vi förfest hos Vickan för att åka till Mjölby och kolla när Sofia sjöng i lokalen som nu är Gusto. Jag var nykter, men minns att Vickan va så full att hon pratade med en vägg. Efterfest vill jag minnas var hos Gustav. 
 
 
2007, bodde jag och Drömmen i Jakobsberg och såg Timo spela i nån liten källare utan fönster, kan inte komma ihåg alls vad den hette, eller ens var den låg. Men jag minns att han såg nykär ut och sjöng vissa rader till nån tjej lite i kulissen. Det var ju fint, tyckte vi alla, eftersom man vet genom hans texter att han blivit så himla bedragen tidigare. 
 
2008, Åkte vi till Diset (ett alkishak i Örnsberg) och sprang på(!) Cissi och co. som också var där och sjöng kareoke. Dom oddsen är så låga så jag vet inte vad. Efter det var vi där jämt, känns det som iaf. 
 
2009, Var jag och Drömmen på Amandas inflyttningsfest i Kransen. Glömmer aldrig att vi höll på att aldrig komma fram för Amanda gick inte att få tag på, anledningen till detta var för att hon råkat limma in mobilen i städskrubben. Vet ingen historia som är mer typisk Amanda än just den. 
 
2010, Var jag tillbaka i Mjölby och gjorde mig redo för mammas 60-års fest på Parken. 
 
2011, Hade jag träffat Chrstian och vi var på fest i Skidstugan i Boxholm. Var det för att Livebojs spelade kanske? Kan inte komma på varför jag annars skulle vara där. 
 
2012, Spelade vi monopol på Sjögatan i Vadstena
 
2013, Hade jag Elton i magen och Christian utanpå.
 
2014, Frågade Jessica om jag och Elton ville med ner på babysång som hon sett att det var, fast det var torsdag och inte måndag. Vi åkte snällt ner och där satt 20 pensionärer och drack kaffe mycket långsamt. Dom var snälla och vi fick ändå rota fram leksakerna och roa oss bäst vi kunde. 
 
2015, Hade vi precis gjort klart vårt sovrum på övervåningen och skulle sova första natten där. Här är alltså före-, och efterbild. 
 
 
Så var det med det. Tänk vad mycket som hinner hända på 10 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0