Fredagslistan

Rykande färsk, stulen från kissies blogg:
 
Vad hände förra fredagen? 
Förra fredagen var jag på after work hos Mia som fyllt 40. Den AWn höll tydligen på till 04:45. Så länge stannade inte jag, även fast det var görkul. Vi hade band-fest och bmi-fest i källarn. 
 
Vad är det roligaste som har hänt under veckan som varit? 
Fyra glas vin med Sofia i gårkväll. 
 
Dagens fredagshumör?
Bra! Har fått mycket vettigt gjort idag, alltid skönt. 
 
Bästa fredagsmaten?
Paj. 
 
Vad gör du helst ikväll?
Jag blev erbjuden vin i bästa grannskapet, men efter fredagspasset på Korpen, hemmagjord pizza och dusch så var det som att någon stängde av mig. Kan ha att göra med de fyra glasen igår. Istället för vin och sällskap är jag hemma och gör granola och ingefärashot.
 
Hur ser den ultimata fredagen ut?
Fredagar är lite speciella i den här familjen för då hämtar nämligen Eltons farfar honom på förskolan för att åka till simhallen, så det är liksom aldrig någon stress hem. Man kan ta en runda på stan, en promenad med hunden eller sova en timma om man vill. Så himla lyxigt! 
Sen är Lådan (korpen-pass) slut lagom tills Christian är klar med maten. Sen ostbågar till barnet och fredags-tv. Gött alltså! 
 
Vilken drink ska man dricka ikväll?
Drink och drink... rödvin.
 
Vilken är den bästa fredagslåten?
den här såklart. 
 
 
 Vad är det bästa med fredagar?
Att först får man jobba och sen får man va ledig. 
 
Bästa outfiten en fredag?
mjukt. 
 
Vem äter du helst middag med ikväll?
Har redan ätit den, ihop med min man och vårt boarn. Och det är ju ett alldeles förträffligt sällskap! Nästa vecka är jag osm bekant i Stockholm, helvete vad jag ska äta goda saker då. 
 
Vad ska du göra ikväll?
Svarade inte jag på detta nyss? Jag ska vänta på att ingefärashoten blir klar, se färdigt Skavlan och sen, trumvirvel, kammarn <3
 
Vad ska du göra imorgon?
Spinning kl.9, åka skridskor med Elton efter lunch (hoppas slippa undan även den här gången pga har ingen hjälm. Men jag tittar gärna) sen kan jag tänka mig att det blir något göddigt till middag. 
 
Och på söndag?
Eftersom jag ofta försöker gå på Spinning på lördagar tidigt så blir det inte mycket till frukost de dagarna, därför har vi maxat det på söndagar istället. Så jag gissar på pannkaksfrukost, sen under eftermiddagen ska jag åka tåget till Stockholm, äta middag hos syrran och sen checka in på hotellet och pilla navelludd resten av kvällen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0