En timma på ett tåg.

Jag sitter på tåget på väg till Göteborg för att ikväll gå på Cissis 30-årsfest. 

Jag bytte tåg i Hallsberg och noterade att mitt tåg jag skulle med inte hade vagn 4 som jag hade plats i. 
Störigt, tänkte jag och slog mig ner i ett säte längst med väggen som finns på tvåvåningstågen, om ni vet. 
Knölade med all min packning då jag hade en väska med kläder, en dator-väska och en stor skylt jag (alltså tryckeriet) tryckt på Cissi (kan inte tänka mig att hon läser här, så jag vågar avslöja det) bökigt att bära allt, alltså. 

Det blev lite toakö vid mig för jag satt verkligen mitt emot toa-dörren. En tjej smet in och några minuter senare öppnas dörren (en sån automatisk skjutdörr) mycket långsamt, som en spänningshöjare, och där satt hon stackaren och kissade med hela tågvagnen. Gubben bredvid mig tittade snällt lite bortåt medan hon försökte slita i dörren, sittandes lite för långt bort på toastolen. Jag tryckte och tryckte på öppna/stäng-knappen och till slut åkte dörren igen, igen. Mycket långsamt. 

Det visade sig att vagn 4 fanns på tåget som mitt tåg var ihopkopplat med, Jag behövde alltså byta vagn när vi stannade vid nästa station. 
Kom till en station och jag skulle snabbt hoppa av och på in i nästa vagn. Detta gjorde jag med bravur! Tills jag insåg att Cissi-skylten var kvar i förra vagnen. 

Skulle alltså typ aldrig få sätta mig på min plats eftersom det behövdes ytterligare (minst) ett stopp för att jag skulle kunna springa in i förra vagnen, hämta Cissi och sen tillbaka igen. 

Engagerade ungefär all personal och det slutade med en slags kortege av tågvärdar och mig. "INGEN GÅR PÅ FÖRRÄN HON KOMMIT AV" skrek en när jag smet ut. Och sen tillbaka igen. 

Det gick bra och den första timman på tåget gick mycket snabbt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0