Små pillprojekt.

Det börjar ju bli altan-säsong! Vi har aldrig haft en altan, eftersom att vi började med att riva den lilla fyrkant till altan som hörde till huset direkt när vi flyttade in. Nu står en ny fräsig inglasning på plats och nu är det dags att möblera och lull-lulla den. 
 
Så sjukt länge har vi letat efter ett kvadratiskt matbord, för utomhusbruk, tips till alla företag som säljer utemöbler: ta in ett kvadratiskt i sortiment, det finns ej att hitta i dagsläget. Ni kommer göra succé. 
 
Iaf så kanske flera av er såg att Sörbins snickeri tävlade ut ett midsommarbord nyligen (eller tävlingen är nog inte avslutad än) detta:
 
 
 Och här om dagen bestämde vi att ett sånt får det bli, fast kvadratiskt då.
 
Sen har vi mitt stående projekt som började i Altea för några år sedan när jag gick förbi den strålande butiken Batik, som är i klass med Indiska, typ. Så blev det bestämt att vi ska ha orientalisk/bohemisk touch på uteplatsen. 
Inspirationsbilder likt denna letade sig in på min Pinterest:
 
Och jag ska fan mörda den där altanen med växter. Man ska knappt se ut för allt grönt. 
Min lilla bit på vägen jag kommit:
Ja, nu ser väl inte ni allt göddigt lull-lull men det hänger lite ljuslyktor och krimskrams där. Lite närmare:
Har redan köpt en ganska stor ampel och klängväxter till den som ska upp under kvällen. 
 
Sen när vi isolerat och fixat golvet så ska det på nån stor mönstrad matta och sen lite vägghyllor kanske med blommor och mer ljus och mer tyg och mer, mer, mer. 
 
Mitt andra evighetsprojekt är Eltons tavelvägg. Inte lika pepp på den just nu, men här har vi den:
Det senaste tillskottet är den stora tavlan längst till vänster, den gjorde ju att jag nu måste köpa ytterligare några under kaninen och kanske en rund över den stora? Eller det måste inte vara tavlor, men det ska nog iaf inte vara tomt. 
 
Puh, alltså puh. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0