God torsdag allaalla

Jag funderade idag när jag gick med hunden på att jag är ingen person som måste ha saker att se fram emot, en del behöver ju sånt. Jag är en person som måste göra saken nuN. Vakna på morgonen och bestämma mig för att åka till Liseberg, och sånt. 
 
Nu finns det varken tid för spontanitet eller Liseberg och det där var bara en reflektion på mitt ickebefintliga tålamod. Känner att det är alldeles för längesen jag var spontan på det sättet. Nästa vecka ska jag till Malmö-Köpenhamn och veckan efter det till Portugal och månaden efter det till New York. Kan vara därför mitt tålamod tryter, längtar lite härifrån och till prick allt det som komma skall. Alltså kanske jag behöver ha saker att se fram emot, eller så klarar jag inte av det. Nog om detta, ingen blev klokare. 
 
Här står Elton och lagar köttfärsås:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0