Muwsli

Jag har, sedan kanske ett halvår tillbaka, gjort egen müsli. (Jag vet, aspräktigt) 

Jag tänkte dela med mig av denna enkla vardagslyx så ska ni se att det inte är så himla knöligt det där inte. 


En kan ju ta vad man gillar, men jag gör ungefär alltid så här: 

4 dl havregryn
2 dl blandade frön (sesam, pumpa, melon, solros brukar jag ha) 
1,5 dl dinkelpuffar
1 dl nötter (jag har bara hasselnötter för det tycker vi är godast) 
Salt 
Blanda i bunke med 1 dl vatten

Bred ut på bakplåtspapper på plåt, så tunt lager som går. 
Spraya över smörspray och kör i ugnen 175 grader i ca. 45 minuter. Blanda runt efter halva tiden. 

När 45 minuter gått så är det bara att slå av ugnen, blanda i lite torkade bär (ca. 1 dl) och sen låta stå på eftervärme tills det är kallt, tranbär och blåbär har vi.

En sån sats räcker ganska exakt en vecka för oss. 

Kanske är det mer granola? Osäker på skillnaden. 

Nåja, det var allt. Hejdå. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0