En mycket bra lördag

Idag är det lördag! Jag och Elton har varit lediga torsdag, fredag för att Christian är i Åre så det kändes verkligen som en bonus att det var lördag Idag och inte söndag. 


Elton sov till tjugo i åtta! Det är typ 1,5 timmar längre än han brukar. Så lyxigt! Jag använde den tiden till dusch och podd. 

Efter frukost packade vi ihop oss och åkte till Leos lekland för några timmars fullt ös. 

Åt på Backdonalds och sen raka spåret hem Vadstena för att hänga en stund med Amanda och lille Fred. Godingar alltså<3 


Hem och lagade Kålpudding och bakade saffransbullar med vit choklad. Alltså det flytet jag hade i köket!! Förstår ju att det där kommer kosta i strul nån annan viktig dag, men det var jävlar alltså. Precis när degen var satt så fanns det exakt rätt antal minuter kvar för att förbereda Kålpudding och skala potatis, när det var klart hade degen jäst klart och så himla vidare. Som en jävla kung i köket! Åt prick sex och hann till o med ett blöjbyte lagom till bullarna var klara. Där du, där uppe, levererade du! Tackarrr. 

Nu blir det kammarn och musikhjälpen resten av tiden och imorgon ska jag till Mjölby och sätta sprätt på alla nybakta bullar. 


PS. Älskar när Pelle sa "tillbaka-kaka" när han fick några fina ord i mh. Ska lätt börja använda. Jämt. Han är bäzt förresten, ingen protest. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0