Sprängd ko.

Uf. Idag skulle jag göra köttbullar. Vi älskar lingon-brunsås-mjölk-mat (ni fattar vad jag menar va?) så det är liksom inte första gången jag gör köttbullar, det har väl hänt iaf 20 ggr i år. Lite den.

Iaf så gillar jag att nörda in lite på redskap i köket. Har t.ex. alltid puderfria gummihandskar hemma, för det är så dö-värt när man ska greja med händerna i köttfärssmet, bullsmet, etc. Etc. Etc. Och så har jag köpt en köttbulletång, som ser ut som en sax typ, och liksom rullar bullarna åt en (har den mest för att få prick lika mycket smet i varje köttbulle)

Iaf så stämde ingenting idag. Det var fan köttfärssmet överallt. Jag tog på mig handskarna, görade i smeten och kom sen på att jag glömt ta fram smöret = köttfärs på och i kylen. Skulle torka bort = köttfärs på hushållspappet. Skulle måtta köttbullar som inte funkade utan ist kastade iväg lite köttsmet här och där i hela köket. Slängde handskarna åt pipsvängen = smet på båda mina händer eftersom jag tagit i allt med handskarna och nu tog i allt med bara händerna.

Puh. Alltså puh. Orkade ej med mig själv och allt gegg. Orkade heller inte med Isabell som konstant slickade mig under strumpan eftersom att jag klivit i köttbullesmet. ALLTSÅ LIVET - skjut mig lika gärna. Så kändes det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0