En lista jag tagit.

Snodde en lista jag hittade på Kissies blogg, tänkte att det kan vara kul att se vad jag själv har för uppfattning och så får ni som vet se om jag har rätt. 

 

Vad är jag för typ av människa?

Vid matbordet?
Det är oftast jag som lagar maten, så jag slår mig därför oftast ner sist av oss tre, blir lite irriterad på Christians väluppfostran då han alltid väntar tills alla sitter innan han börjar ta. Det krockar med mitt effektivitetstänk, i en effektiv värld hade jag tagit ungefär samtidigt som jag sätter mig ner, så hade livet flutit på utan uppehåll. Men nåja, det är ju fint tänkt iaf. 

Sen tar jag oftast lite för mycket, är alltid "SÅ himla hungrig" för att efter några tuggor bli "SÅ himla mätt" dricker cirka 0,7 L mjölk till maten, gärna nån knäckemacka också. 

På nattklubben?
Köpa något att dricka - slå mig ner nånstans, prata-röka, få feeling, dansa, fuldans, limbo, fresta-prästen, inse att de stänger, hämta jackan, gå hem. Aldrig fyllemat, eventuellt efterfest, om jag hade fått frågan för 10 år sen iaf. 

På stranden?
Uf. Vad varmt. Jag är ingen badare heller, så jag är tusen ggr varmare än alla andra. När vi var i barcelona senast satt jag och avundades en dam som satt i skuggan och läste. Jag lovar här och nu att när Elton (och eventuella syskon) är så stor att han inte behöver upp-passning, så ska jag parkera mig i skuggan och läsa, lösa korsord etc. Jag ska bli tanten med bästa livet. 

 
 

På efterfest?
Dricka, prata-prata-prata tror jag. Kanske inte så mycket dricka iofs. När jag tänker efterfest ser jag mig i nån soffa prata ihjäl nån stackare. 

I klädbutiker?
Beror helt på dagsform. Ibland går jag in, suckar, nuddar tre plagg och går ut. Och ibland får jag till det och köper. Prova orkar jag ofta.

Hemma hos andra?
Vet inte riktigt vad jag ska svara på det? Är väl där den jag är hemma hos är, och gör det den gör. 

I sängen?
Hur jag sover? ( ;) ) Väl inpräntad rutin: Ligger på vänster sida, men en kudde mellan knäna och täcket över örat, ena benet rakt ner och andra så högt mot magen som det går. Enligt uppgift gapar jag sen när jag väl har somnat med det där vet jag INGET om. 

På flygplan?
Med eller utan barn? Jag tar utan för det är mest drömmigt, sitter lugnt och fint, dricker nåt och läser nåt. Går typ aldrig på toa på varken flyg eller tåg. Kan hålla mig hur länge som helst om det behövs. Inte för att jag tycker det är snusk eller så, utan det är nog mest att jag tänker att det är enklast för alla andra om ajg inte knölar mig fram till toan. Då kan jag lika gärna gå på terminalen eller på hotellet sen. 

 

Hemma en chilldag?
Hemma en chilldag <3 Kanske typ mjukiskläder och bakar nåt eller kollar serier. Chilldagar är ju drömme alltså

I ett förhållande?
Jaa, ganska vanlig tror jag. 

På morgonen/kvällar?
På morgonen vill jag gärna upp och duscha typ dirr, så är det eländet klart. Har aldrig haft svårt att komma upp, är morgonmänniska. 
På kvällen då, då har jag stora ambitioner, tänker att jag ska se film och äta godis görsent, brukar sluta med att jag inte tänker mig för så jag borstar tänderna och får hoppa över godiset, sen hittar jag ingen bra film och somnar oftast innan 21. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0