Sovrummet.

Jaharå. Jag kan inte riktigt hålla mig tills vi är helt på pricken klara med vårt sovrum uppe, för i natt kommer vara första natten som vi alla sover på övervåningen, så jag passar på att visa lite bilder. 
 
Kort resumé för er som inte hänger med: Vi har haft vårt sovrum nere tidigare, Elton också. Men så gjorde vi klart Eltons sovrum uppe i somras, men eftersom vi själva sover nere har han inte kunnat sova där, så vi satte igång även med det sovrum som skulle bli vårt på övervåningen och nu sitter jag här i vårt nya sovrum. Så. 
 
Lite före-, och efterbilder på rummet som alltså tidigare var gästrum:
 
Bort med fondvägg och lät det vara tak istället. 
 
 
Tog bort de inbyggda garderoberna och nyttjar istället den walk in closet vi snyggade till för ett tag sen. Ska hänga på en dörr vid tillfälle, ska bara komma på en smart spegel-lösning.
 
 
Passade på att byta golv till ett mörkt, för under garderoberna fanns inget golv alls och det förra var ändå så slitet.
 
Så himla skönt att ha sängen på en plats som är tänkt för just en säng. Vårt förra sovrum, där nere, kommer bli tv-rum nu. Undrar om inte det var dess huvudsyfte från början. Det var iaf inte praktiskt för fem öre att ha som sovrum. 
 
Det var dömysigt att lägga Elton i sin stora säng i sitt rum, kommer säkerligen somna bredvid honom vid läggning framöver. Klyschig som man är. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0