Fräsig tisdag.

God morgon moder jord och alla ni andra! Idag har jag och Isabell åkt buss/tåg till jobbet. Vuxen som jag tydligen har blivit så älskar jag att åka kollektivt. Använder vuxna ord som SMIDIGT och SKÖNT ATT SLIPPA KÖRA och MAN KAN TITTA PÅ OMGIVNINGEN. 
 
Det har iofs slagit mig att årstiden är ganska tacksam att pendla i, är nog inte lika kul i 20 minus. Nåja. Svindyrt är det dock, det suger. Igår åkte jag till Linköping och det blev nog en slutsumma på 250:- tur o retur (jaa, det finns dygnskort. men det tänkte jag inte på.)
 
Anledningen till att jag åkte till Linköping var för att jag skulle möta upp Kristin för middag. Så himla fint att se henne en sväng! 
 
Jag skulle möta Kristin på hennes hotell. Jag tänkte att jag hittar till hotellet, för vi har nämligen bott där ganska nyligen. 
Rätt väg till hotellet:
 
Min väg till hotellet, i regn och med skoskav:
 
En liten omväg sådär. 
 
I vilket fall blev det en himla trevlig tisdagsaktivitet och sen åkte jag mitt älskade dyra tåg hem igen. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0