Svenska serier.

Älskar att svtplay (och tv4play) finns på apple tv. Tänkte tipsa om två bra serier som vi sett/ser på sistonde. (Eller vafalls, tre tips får det bli)
 
1. Blå Ögon.
Min syster pratade helt lyriskt om denna serie i julas nångång, hon tassade upp på nätterna (vi somnar tidigt, okej) och satt och tittade själv på detta när de var här på besök. 
En söndag hade vi ingen film att titta på och började titta på Blå Ögon och var fast. Adam Lundgren alltså, vilken jävel på att skådespela! Speciellt med tanke på att han gör den här rollens motsats - Pål i Känn ingen sorg - precis lika bra som han gör Mattias i den här serien. 
 
2. Jordskott
När Linn var här i fredags berättade hon om en serie hon tittat på. Jag trodde på riktigt att hon berättade hela serien, för hon pladdrade nog i 12 minuter. Men det visade sig att det bara var två avsnitt. Knappt maxad serie! tänkte jag och igår såg vi de två avsnitt som sänts. Gillar att det är lite raka motsatsen mot ovanstående serie. Det här är lite mystik och kanske lite övernaturligt? Man vet inte än, men vi har ungefär 30 teorier om hur allt ligger till. 
 
3. Nemas Problemas
(Det här kom jag på att tipsa om medan jag skrev.) Erik och Mackan alltså <3 Kan knappt trycka hårt nog när jag gör det där hjärtat. Älskar att det är roligt i bakgrunden, eller hur man ska säga. Skrattar alltid som mest åt dom kommentarer som de säger lite i förbifarten. Älskar att dom är så himla rädda i den här serien. Fantastiskt kul. 
 
Se't. Allt av'et!
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Du får titta på Jordskott först och avgöra om det är nåt för mig. Vågar inte titta innan jag vet.

2015-03-02 @ 21:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0