En bjuden middag

I fredags kom Rickard och Amanda hem till oss och då passade vi på att bjuda dom på mat. Jag tänkte att jag skulle ha fotat varenda maträtt fint och ordentligt, för jag hade nämligen en pepp meny som jag tänkt ut under veckan. 
Jag glömde fota. 
 
Det var iaf våffla till förrätt. Fast inte traditionell smet då utand det var gräslök, timjan, persilja o grönsaksbuljong o grejer i den. O så serverade vi den med sparris (och bollar) samt en god sås som vi konstaterade smakade kebabsås. Kanske låter gott.  
 
Till hufvfvfvfudrätt åt vi halloumiburgare (inte bara halloumi då, utan burgare med bl.a. halloumi i.) med mangodhutneydressing och klyftpotatis. Gött sa räven!
 
Sen till efterrätt hade Amanda med sig fransk chokladtårta och en gång åt jag och Drömmen en så chokladig sak på Muggen i Sthlm som vi pratar om ibland än idag, och det här var typ samma!! Det var så mycket choklad och choklad i chokladen och allt det där. Dögod! Måste göras någon gång, verkar också räcka i evigheter.
 
Lyckad kväll! Utan bild. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0