Zara Larsson

Zara Larsson, namnet på allas läppar just nu? Jag blir typ rörd av henne. Rysig och tårig i ögonen över att en så ung person gör detta. Hon skriker högre ju mer nedtryckt hon blir och allt för att visa om och om igen att så mycket är felvridet. 
 
Det känns ju lite som en enda röra det här med Günther och Expressen och Zara och vem sa vad och hej och hå. Nu blev hon ju felciterad, men även om hon inte blivit det så är det tamejfan helt sjukt att män skrivit att de ska våldta och döda henne för att hon (som det då verkade, fast sen inte visade sig va) sagt att hon var sne över att inte vara huvudakt på Bråvalla. DET ÄR INTE ANLEDNING ATT VÅLDA OCH MÖRDA EN SJUTTONÅRING. 
 
Istället för att tystas av detta så skriver hon detta inlägg och visar åter igen var skåpet ska stå. Egentligen skulle hon kunna nöja sig med att bara skriva "I rest my case" när hon får våldtäktshot. 
 
Fick denna fantastiska bingobricka skickad av Chrille, den kan man ta fram och spela ibland. 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej,
Jag tycker att det är lite dåligt att beskära bilden så att upphovsmakarens namn inte står med. Personen bakom bingobrickan är illustratör och serietecknare och heter Lisa Wool-Rim Sjöblom. Det är viktigt att credda och kanske särskilt kvinnor emellan.

Jag ramlade över detta inlägg när jag bildgooglade "bingobricka sexism". Lisa har designat många bingobrickor som belyser olika former av förtryck.

2019-07-13 @ 07:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0