Vad är väl en baljävel på slottet?

I måndags var vi på trettonsdagbal, som vi alltid är. Schtekiga som vi är. Jag har överkonsumerat klänningar då jag trodde att det var frackbal, vilket det är vart fjärde år, men det var visst "bara" smoking, så jag fick köpa en till.
Sandra fick sota mina ögon och sen drog allt igång. tio minuter innan avgång googlade jag fram att min klänning var för kort, det var ju synd men inte mycket att göra åt. Noll personer verkade dock bry sig om det. (Man ska ju alltid undvika googling, det vet ju alla. Kände mig ganska liten när jag både läste "undvik svart" och "aldrig kortare än knälång" Ville där och då stanna hemma med en pizza istället.) 
Försökte få med sminkningen, men det var knivigt. Dock är väl det just poängen, jag tyckte vid första anblick att det såg mycket ut (när jag dessutom hade fel kläder och ingen mascara) men sen kände jag mig döfin hela kvällen. 
 
Nu kanske man kan tro att det är en jävla stel tilltällning det där, men det ser ju vem som helst att det är världens partypeople som besöker den där balen.
 
Längtar redan till nästa år för då får jag ha den tänkta klänningen. Nåde den som gör mig gravid till dess, då får jag vänta ytterligare fyra år och vem vet hur man ser ut i kroppen då? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0