Långt hår och nytt smink

Igår gjorde jag något som jag behövt göra i ungefär 15 år. Jag uppdaterade mitt smink från 42ans puder (som vi allaalla hade i högstadiet, ni som vet ni vet) till bra skit. 
 
Självklart behövde jag ju tusen gånger ljusare än jag någonsin köpt om jag själv fått bestämma. (Eller jag har ju vetat att det är fel färger jag haft i nyllet) 
 
Jag fick även med ett prov på nåt som ska sitta innan dagcremen. De antal lager jag nu har i ansiktet är som följer: 
 
Smörja att ha innan dagcreme
dagcreme 
primer 
min nya ansiktsfärg (Den här)
 
Så mycket klet har man i ansiktet för att se såhär okletig ut:
 
Tänker så mycket på en gammal Acke-serie där Betty och Veronica ska se naturliga ut och Veronica är i timmar och sminkar sig medan Betty tvättar av allt. Så till slut så säger alla att Betty har för mycket av allt medan veronica tycks se alldeles naturlig ut. Lite den. 
 
Obs. Ska klippa mig i morgon också. Det är dölångt. Det har liksom suttit i en knut på huvudet och vuxit hur mycket som helst. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0