Förvaringsnörd.

Jag är sån himla förvaringsnörd. Har, på senare år och gissar att det är ett vuxentecken, verkligen börjat se tjusningen i Ikeas förvaringsavdelning och älskar att gå runt där bland snygga lådor och smarta lösningar. (<-- pini)
 
Sedan vi bytte till Bergvärme hos oss så har vi fått ett helt förråd (där pellettspannan förut stod och ångade i typ 70 grader) och nu för ett tag sedan rensade vi ur garaget på flyttlådor fulla med grejer som vi valt att spara och ställde dom istället i förrådet. En liten frid infann sig. Allt var nyligen genomtittat och på rätt plats. Dock var jag tydligen inte nöjd där utan nu har vi ett litet pågående projekt där alla flyttlådor ska bytas ut mot dom här braiga Ikea-lådorna:
Alltså tjitt. Ni känner ju hur det pirrar till bara ni ser dom, visst? Genialiskt med genomskinliga då man lätt ser var ens grejer är när man letar. Har stått i det där förrådet så många sena kvällar och letat skor och kastat flyttlådor hejvilt omkring mig. Slut med det nu. Drömmen är också ett hyllsystem där dom liksom är staplade på varandra, fast utdragbara så man bara drar ut den låda man ska ha om slipper flytta runt. Ah? 
 
Ps. Igår somnade jag innan Mästerkocken började (innan åtta alltså). Jag vet att jag vaknade till lite halft en gång och såg Leif Mannerström i rutan annars braksov jag tills jag vaknade tjugo över fyra. Och sen tjugo över sex. Så godmorgon världen! Jag var helt snurrig av all sömn när jag väl gick upp. Hela jag hade typ svullnat igen för jag sov så in i bomben rejält. Det var bara det. Jahej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0