Sovrum.

Det kan ju vara så att jag aldrig nånsin hinner tänka klart ett projekt innan jag börjar tänka på nästa. Gillar att ligga lite före så det aldrig blir en sekund över när det gäller att fixa hemma. (Alltså när blev jag sån här? Förmodligen när vi köpte hus) 
 
Medan Eltons rum görs klart, fönster och dörrar byts på övervåningen, och vi plockar in offert på inglasning till altanen så börjar jag tänka på vårt sovrum på övervåningen. Alltså pinterest. <3 Egentligen är nog all den här ständiga renoveringen pinterest's fel. :) 
 
Jag har ju noll före-bilder på sovrummet att bjuda på, ska såklart fixa det framöver. Men såhär tänker jag (nu har jag inte kollat med min bättre hälft, men det fina med honom är att han också har exemplarisk smak (som jag väljer att kalla min smak) ) 
 
Tapeten. egentligen tycker jag den är snyggast i klarblått, men vi har så himla mycket blått i vår hela hall och upp i trappan. Så det blir lite för mycket. Det blir också så himla lätt marint med blått. Skulle egentligen vilja ha varenda tapet från Svenskt tenn, men då finns det ju risk för både epilepsi och ständig migrän. Vi är inte så mycket för fondväggar nämligen utan vill ha i hela rummet. Tycker den där uppe är ganska rörig bara den. 
 
Tycker det är så himla fint med sån svängd soffa, men lite för o-mysigt att ha som tv-soffa. Som tv-soffa vill vi ha en stor rejäl med plats på alla håll och kanter. Så då kom vi på't, att i sovrummet får den lov att stå. (För er som trots allt vet vilket rum jag pratar om (Det upp till höger, som nu är gästrum) så kan jag lugna er plötsliga tanke "platsbrist!" med att de inbyggda garderoberna ska bort, där får soffan stå. 
O den där lampan alltså, som sänglampan (*2) Dösnygg! Lyckades snabbt googla fram att den kostar 2000 dock och förmodligen inte ens i Sverige.. Vi får nog ta det lite pö om pö. 
 
Så vill Christian ha en herrbetjänt. Varsågod:
 
SÅ. Tack för mig /inredningsbloggah
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0