Chokladbollar

Igår var jag handyman och gjorde nyttiga chokladbollar. Egentligen kan jag verkligen inte klaga på mitt sockerintag, tycker mest det är gött när jag får feeling och kan trycka i mig massa smågodis. Annars köper jag mest hem för att sen tappa suget när vi väl ätit middag och jag tänker att jag ska äta varenda liten himla bit i den där påsen. Så blir det noll bitar istället. 
 
Så det var egentligen inte i syfte att stoppa något sötsug, ville mest testa för skojs skull och så är det ju inte direkt negativt att de är lite nyttigare också. 
 
(Hade ingen kokos att rulla dom i)
 
Dom är gjorde på ett par nävar mixade cashewnötter, 8 (urkärnade) dadlar, nån matsked kakao och någon matsked (en dryg, eller 1.5 kanske) kokosolja. Mixa allt. Rulla. 
 
Bästa av allt var att det tog ungefär 30 sekunder att göra. Goda blev dom också! Jag är ju inte så himla helgalen i vanliga chokladbollar, men det där kan jag tänka att pilla i mig någon då och då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0