En fejkad annons.

Någon av dagarna under påsken här så trillade det in ett sms till min telefon.
 
 
 
I hopp om att det var ett djur och inte en trafficingservice någon trodde jag handlade med så svarde jag att de måste fått fel nummer. 
 
Men det förstår ni att det hade dom inte. För det visade sig att mitt telefonnummer stod angett på en annons som påstod sig sälja en hundvalp för 3000 kronor. En Pomeranian-valp t.o.m. För er det inte säger nåt så ser dom ut såhär: (Så jäkla gullig)
(Det där är en googlad bild, alltså inte den påstodda Sophia) 
 
Jag hade en lite olustig känsla, eftersom jag själv är hundägare så lät det himla konstigt och billigt att sälja en valp på det sättet. 
Men här döms aldrig hunden efter håret (höhö) så jag använde mailforumet som fanns på annonssidan (hela annonsen är nu borta, annars hade jag så gärna visat den) och skrev kort och gott att de hade angett fel nummer i annonsen. 
 
Då trillade detta in som svar på "ni har angett fel nummer": 
 
Hallå Google translate! 
 
Mailkonversationen fortsatte:
 
 

Jamen så himla enkelt ändå! Man bara mailar lite och vips så kommer det en sådär gullig hund levererad till dörren. 

 
 
NEJ! Så himla typiskt. Precis när man ska göra hundaffärer så går säljaren och TAPPAR SIN TELEFON. Så det går inte att ringa, jag dör så himla typiskt. Kan man få kolla på hunden kanske? Träffa den lite innan försäljning? 
 
 
NÄMEN Ännu mer typiskt! Dom är i Tyskland så det går alltså inte att ens träffa den där ulliga gulliga saken innan jag sätter in 3000 på deras konto. Typiskt, men så smidigt ändå allt. 
 
Efter detta:
Blev det knäpptyst och annonsen försvann. Hoppas dom swischar alla betalningar för den där valpen och hoppas för GUDS skull inte det finns nån hund. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0