Populär och överallt.

Håkans spelning på Ullevi blir bio-film! Jag var ju inte där så man kanske tänker sig att jag hoppar högt av denna nyhet. Så var det inte riktigt... istället kände jag mig kluven. 
Det tråkiga tycker jag är att det aldrig kan få stanna vid ett konsertminne för de som faktiskt befann sig på platsen. Att det istället ska släppas live-dvd, biofilm och förmodligen kan man se varenda låt på youtube redan som det är. 
Detta är kanske inte Håkans fel. Det kanske är dagens internet och media och dokumentationhets (Jag kan vara en av de värsta, jag fotar allt, skriver dagbok, blogg och instagrammar. Så gott som varje dag.) Så himla tråkigt egentligen! Det är ju exklusiviteten man vill åt. När Håkan spelade hela första skivan på way out west för några år sedan så kändes det häftigt och kul att han hade en låt som bara var för oss som befann oss på platsen. River en vacker dröm spelades endast där och då..trodde vi - tills det visade sig att det blev första singeln på nästkommande skiva. 
(bild)
Överlag saknar jag exklusiviteten med Håkan. När man kunde var den enda på en hel fest som gillade honom och kommentarer som "Vafan han kan ju inte sjunga. Driver du med mig, eller gillar du verkligen honom?" var vardagsmat. Det fick en att känna sig ännu närmare honom på något sätt. Som att det bara var han och jag i hela världen som fattade. Nu är han verkligen omtyckt av de flesta och det är såklart kul - men på ett annat sätt. 
 
Så var det alltså Håkan-bio-dags och jag tänkte att va tusan om den där filmen nu visas vid ett enda tillfälle på flera biografer samtidigt så är det kanske så att man måste vara där och se det. Tills jag loggade in på facebooks idag och möts av "Rekordbiljettförsäljning. Pga detta visas den igen dagen efter" och så känns allt bara girigt och oexklusivt och jag kommer skita i den där tusans filmen. Jag vill inte hålla på o rota runt i andras konsertminnen, det vet jag själv hur viktigt det är att få ha alldeles för sig själv. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0