Dagens moral-lektion

Idag till frukosten lärde jag Elton en himla viktig sak, nämligen vikten vid att inte generalisera. Att även om hundra människor med likadant utseende / bakgrund / sexuell läggning etc.etc. etc. gör på precis samma sätt så måste man alltid vara öppen för att den hundraförsta gör på ett helt annat, för att alla helt enkelt är olika och egna individer. 
Och man är så jävla skyldig den där hundraförsta att inte dömma den efter håret utan nyfiket tänka "undra hur den här människan fungerar"
 
Elton såg sådär klok ut som han brukar och nickade instämmande. 
Men morsan, du generaliserar ju...
 
Ja, det ligger helt klart något i det. Men jag försöker att tänka mig för och hela poängen med det här med föräldraskap är att du ska bli en bättre människa än jag. Så vad jag gör och vad du förväntas göra går inte alltid hand i hand. 
 
Skönt att en så viktig lektion redan är avklarad. Imorgon tar vi nästa viktiga lärdom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0