Hoppa över om ni struntar i barn och spyor.

Såhär va. Vi skulle testa att ge Elton ersättning efter varje amning så att han verkligen blir ordentligt mätt, eftersom han inte riktigt följt sin kurva. Jag vill ju ge mig fan på att amma nu när det väl fungerar (orka 8 veckors konstans amningslidande - 2 ganska olidliga och sen bara typ 3 veckor som varit bra) så jag kom på att jag kan ju lite på egen hand öka på mjölkproduktionen genom att amma båda brösten ofta. Det visade sig ju att Elton snällt åt upp allt han fick och sen var nöjd. Dock hann ju inte mjölken med riktigt så vid tre igår, efter att han ätit det lilla som hunnit rinna till så gav jag ersättning. Och hejhå Elton som sörplade i sig en deciliter och sen skrattade sitt allra mesta. Har stackarn aldrig varit mätt tänkte jag. 

Jag gick en långis med isabell och sen åkte Christian och tränade. Elton somnade och jag skulle göra köttbullar. Skulle precis börja rulla dom när Elton började höras och i vanliga fall hade jag väntat lite med att gå in, men eftersom jag visste att jag 20 sekunder senare skulle ha köttbullesmet på händerna så bestämde jag mig för att ta honom i bärselen. 

Nere i barnkammarn låg Elton och småpratade i sina himla egna spyor! Stackars lille vän. Det var kräks precis överallt. I håret, öronen, hela kudden och alla alla kläder. Det var bara att försöka bada av honom så gott det gick och jag tänkte att det var visst inte så nödvändigt då, med den där decilitern ersättning. Överflödet spyr de ju upp. (Elton är inget kräks-barn. Har typ spytt 3 ggr och då yttepyttelite) 
Men det visade sig att han inte hade spytt klart. Han spydde och spydde och spydde tills det bara kom lite gult lödder ur munnen på honom. 
Alltså den stackars lille killen! Dock var han vid godast mod, det var mest jag och Christian som gick runt med veckad panna. 


Så nu är vi på andra sidan av en helvetesnatt. Han har inte spytt sen 20.00 igår (förutom en gång vid 5) och ammat som vanligt. Jag tänker att det är vaccinationen eller ersättningen.  ersättningen klarade han dock i samma mängd för några månader sen så det verkar lite konstigt. Vaccinationen vet jag inte ens om de kan bli kräksiga av. Nåja, han verkar som sagt bättre nu och har tydligen glömt vår helvetesnatt. Den lyckosten. 

Hejdå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0