Li-li-li-lista

Hur gammal är du? 28 år. Eller 85a, som jag säger oftare, (fick på riktigt räkna efter lite för att komma på siffran 28.) 
Hur gammal känner du dig? Alltså kanske ungefär 28. När jag är i rörelse känner jag mig ungefär som 78, för jag tycker jag går så raskt och jag blir så anfådd, men så ser jag mig omkring och inser att omgivningen liksom smyger förbi i ungefär 0,5 km/h. Inte så snabb just nu alltså. 
Vad har du gjort idag? förutom morgonfix, som frukost och så, så har jag promenerat hunden, jobbat, ätit mozarellapasta, promenerat ännu mer hund, jobbat ännu mer. 
Vilken film såg du senast? Kan det varit Hobbit, tvåan. Kanske. 
Sommar, vinter, höst eller vår. Vilket föredrar du? Varför? Jag är ju lite av ett årstidsfan. Jag tycker alltid att när vintern är som gråast och kallast så kommer våren och räddar en, och när vårjackan känns alldeles för tung och leggings alldeles för rejält så kommer sommaren. Sen lagom tills man är sugen på te, rödvin och tända ljus så kommer hösten och vips så är det vinter lagom när man håller på att dö för att man så gärna vill stå i skidbacken. Men självklart väljer jag sommar alla dagar i veckan, för inget slåt rosévin på filt med rostade nötter och dagsljus typ jämt. 
 
Är du besatt av någonting? Näe. Jag kan inte komma på något. 
Beskriv platsen du befinner dig på just nu: Mitt kontor i Mjölby. Grå snö ute, vitt ljus inne. 
När vaknade du idag? kanske 06.31
Vilken är din favorithögtid? Midsommar. Nubbe <3
Vad lyssnar du på just nu? M.I.A - Exodus
Har du någongång brutit ett ben? Svar ja. Två gånger. En gång hoppade jag från en gunga för att jag var ett barn och trodde jag var odödlig (jag var ett sånt barn som var högst i alla träd och lekte "hårdast") En annan gång för att jag var full och ramlade ner från trappan upp till Debaser Medis. 
Snarkar du? Nej. Men är tydligen en charmerande munnen-på-vid-gavel-sovare. Kanske ännu värre. 
Hur går du helst klädd? Oj, jag vet inte. Så himla olika. Just nu går jag helst med magen bar av nån konstig anledning. Typ byxor och linne som jag dragit upp till brösten. Konstigt gravidhittepå. Men det känns alltid skönast. (Dock inte bland annat folk än Christian då)
Vilket stjärntecken är du född i? Väduren. Dom säger att jag är en typisk sådan. 
Vad sa du senast? Gud, vad svårt jag har varit själv så mycket idag. Förmodligen något till Isabell. 
Vad har du i dina fickor? Väldigt många Familjehemspoolen-pennor som jag tänkt ta hem. Är så trött på att aldrig hitta en endaste pennjävel när jag behöver skriva ner något så nu har jag med en näve hem. 
Vad köpte du senast? Lunch. 
Hur många gånger har du flyttat? Alltså fyfan vad det begärs här. Jag ska på riktigt räkna efter... 
14 gånger (om man inte räknar med de gånger jag flyttat hem emellan två orter och sånt. Alltså hem till mamma/pappa.) Men tror att det ska stämma iaf. 
Vad åt du till frukost? Lingongrova med kantarellost och kaffe. Verkligen inte en standardfrukost när det gäller mig, men precis allt var slut hemma. Typiskt. 
Hur såg ditt liv ut för 10 år sedan? Oj, intressant. Jag var alltså 18 och gick sista terminen i gymnasiet. Hängde förmodligen mest med Stina och annars med Sverik, Gustav och Rasmus. Såg ut ungefär såhär (fast det här är något senare):
Var på Ribban varje helg och önskade Christina Aguilera så ofta att DJn till sist ropade "NEJ, jag kommer inte spela Dirrty" så fort jag kom in i lokalen. 
Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På mitt nattduksbord. Har äntligen ett sådant. 
Är du blyg? Nej, det tycker jag nog inte. 
Vad heter du i andranamn? Ulrika. Fast först då. Alltså andranamn först. 
Har du svenskt ursprung: Yes, endast. 
Har du, eller har haft, något smeknamn? Ellen, Dellen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0