Helgen som var.

Måndag idag då. Det kom inte några himla tapeter i fredags så det blir nästa helgs projekt istället. Typiskt. 
 
Istället har vi ätit oxfilé från Hälsingestintan (är det löning så är det) Alltså jävlarrrr vad det är skillnad på kött och kött. Så himla gott. 
"Men du säger ju att du inte vill äta annat än fläsk och kyckling eftersom du måste genomsteka nu när du är gravid" påminde Christian när jag hade handlat... AAaaajuuuustja, gravidhjärnan glömde det vid inhandling, men det är ju så med bra kött att det är gott även om det är well done. 
 
Så var det lördag och Christian lånade en mackapär som ångade ner tapeter, så den drog han igång i hallen. 
Mycket bra sak. Synd att hallen känns som ett evighetsprojekt då det automatiskt blir upp i trappan och där med också övervåningen. (plus själva trappan då, som vi ska måla i tjusig färg.)
Jag längtar lite tills man kan gå på det finstilta, som tavlor och gardiner och så. 
 
Sen slet jag min kille från fixet och ställde honom i duschen. Vi skulle nämligen på fest i Mjölby, närmare bestämt Mattes inflyttningsfest. Först var vi hos Eric, Sandra och Charlie.
(sandras bild) 
Jag och Charlie drack vatten medan de andra fick dricka rusningsdryck. 
 
Sen gick vi till Matte och vad hände med Stenissällskapet? När jag klev innanför dörren trodde jag vi var först, för det var så tyst. Men alla alla satt så snällt och festade lugnt och fint. Sen droppade barn, föräldrar och arbetare av och så även jag och Christian. (Iofs var det nog då festandet drog igång på riktigt.) 
 
Vi åkte iaf hem och det blev söndag och vi åt frukost och kollade på Bron som vi börjat följa slaviskt. Synd bara att vi laddat hem utan text, så när två danskar pratar med varandra i nån scen så tittar jag och Christian ledsamt på varandra och säger "synd att vi inte förstår vad som händer" Men vi övar! 
 
Mot Tornby och jävlarrrr vad vi var duktiga på att handla. (eller ja, våra gemensamma inköp iaf) Vi köpte mickro, skötbord (Ikeas fyndavdelning <3), dammsugarpåsar, matberedare, spackel, fogsaker (tyvärr inget som fixar min foglossning. HEHEHEHEHE) 
 
Jag skulle också köpa amningsbh och mjukisdress. Jag såg framför mig hur jag gled runt som föräldraledig i en käck mjukisdress. In på Gina och roffade åt mig en small, i vanlig ordning. Ja, det blev ju sådär...
"Men magen ska ju bort" tänker ni. Ja, visst ska den det...men hallå byxorna? Så där gick jag runt ett tag hemma och i samma sekund som jag äntligen orkat få av mig den och på med vanliga kläder så kom Johan (granne) över och skulle låna skruv av LCK. Det var ju en himla tur att han inte kom ungefär 10 sekunder tidigare när jag dansade runt i den där likt Grinchen. 
 
Nåja, sen tittade vi på ännu mer Bron och sen var den helgen slut. Förutom tapetseringen så har vi hunnit med så himla mycket bra saker. Tycker lite synd om Christian som inte längre har en tjej som har så där jättemycket förståelse för bakfulla. Jag vaknar ju upp pigg och pepp på att hinna med saker dagen efter en fest, medans han stackarn kanske drack lite rödvin för mycket och egentligen bara vill ligga på kammarn. Men nej, då får han stå ut med ikearesor och sånt där. Fin den! <3 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0