Försäkringskassan

Halloj!

Jag har precis planerat min föräldraledighet och jag vet i tusan vad alla tjuter om, för sidan känns ju väldigt glasklar. (okeeeej, jag bad om hjälp en massa först men det var faktiskt för att dom hade gjort fel och inte fyllt i att jag hade några dagar alls att planera, så jag kom inte ens in. Efter en liten timma i telefonkö så var det löst) 
 
Vi har ju lite som mål att verkligen dela helt jäkla rakt av mellan mig och Christian, ser det som en självklarhet eftersom jag tjötar så himla mycket om jämnställdhet. (Detta FÖRSTÅR jag att alla inte kan göra för man har olika arbetssituationer, vissa föräldrar pluggar, vissa har ingen sysselsättning, jadajadajada. Men för oss som faktiskt har möjlighet ser jag det som en självklarhet) Så först är jag hemma mars - dec och sen är Christian hemma jan - sept, och vi är båda hemma båda somrarna. Sen får boarnet börja på dagis där som 1,5 åring (som det känns nu.) Och på försäkringskassan var det ju verkligen bara att klicka i precis så. Jag har läst sånna skräckstatusar på faceboox om folk som försöker bli sams med försäkringskassan och inte lyckats, så jag var helt jävla livrädd när jag klickade i mina dagar. 
 
Nu ska jag väl inte ropa hej, det har ju inte börjat utbetalas än, men än så länge har det verkligen inte krånglat (förutom att dom missade mig då, alltså att dom inte anmälde att jag hade några dagar att planera) Lite strul får man väl ta, tänker jag, när man har förmånen att få betalt för att ta hand om sitt boarn. Vilken grej va, det är ju faktiskt helt fantastiskt. 
 
Nu ska jag jobba vidare. Idag bidde det ingen bild. good bye. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0