Bloggning från huset.

Alltzzzzå. Igår skulle jag in här och skriva om hur det går för oss i vårt husägande. Men så visar det sig att min dator lagt av... Så himla tråkigt, jag får lov att klicka hem en ny. 
 
Vi har ägnat en dag till Ikea, det var iofs ett par dagar sen men jävlarrrrr vad vi skruvade. Vips, så hade vi skruvat möbler till nio på kvällen. Alltså runt fem timmars konstant skruvande. Nu står Christian här och river ner tapeter och dörrvalv och jag har precis städat undan efter att Marie, Alfred och Måns varit här. Efter den här bloggningen ska jag också ställa mig och riva ned tapeter. 
 
 
Här har ni lite smött-o-gött. Jag har gett mig in i tapetdjungeln (eller det har vi båda) och det finns ju helt sjukt mycket. Vet man inte ens vilken färg man vill ha så har man verkligen en del att gå igenom. Nu har vi iaf bestämt till köket och sen blir det hall, barnrum, sovrum. Övervåning känns som att det får vänta lite. Även om tapeterna där kanske är fulast av dom alla. Alla dessa fondväggar, alltså visst att det kan vara snyggt med olika nyanser, eller lite lätt skiftning från vägg till vägg, men att ha alla vita och sen en med apstora blommor...alltså jag dör så fult. 
Så ska trapp (och dörrar) målas. Ett evighetsprojekt det här med hus, men det är väl lite planen. 
 
Ikväll ska vi på bal, justja. Sen tror jag det kommer lite fina Mjölbyvänner imorgon, det blir gött! 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag längtar till huset <3

Svar: Komsikom! Huset längtar efter er också!
Ellen

2014-01-05 @ 15:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0