Tapettapettapet

Vi har beställt tapeter till hallen. Va kul va! Vi har ju först en liten hall, som man kommer in i genom stora "entrén" och sen en stor hall med trappan upp och alla alla dörrar till alla alla rum. 
Då har vi tänkt sisåhära, i lilla hallen blir det denna här:
 
 
 
Och i stora hallen blir det denna här:
 
Iom att det är så mycket dörrar och så himla mycket vit trapp så hoppas vi att det inte blir för mycket. Enda hela väggen är upp för trappan och där är la bara skojsigt om det blir lite Lustiga Huset-känsla, kan bli kul. Så bort med trappräcke och fram med rep så blir det så himla marrrint och härrrrligt. 
 
Det var det från mig, nu ska jag snart skala potatis till en potatisgratäng, det var nämligen så att i morse så sa jag till LCK att ikväll blir det nog korvstroganoff (Jag sköter all matlagning nu eftersom jag inte kan vara delaktig i slipning, målning, renovering, känns lite som det minsta jag kan göra. Samt att jag är bäst på det av oss två. pfft.) i nästa andetag sa jag "Fan, det känns som vi äter samma hela tiden" varpå LCjävlaK svarar....: "Ja, det har varit lite ensidigt på sistonde."
Obs, Obs, svara aldrig så. Obs. Obs. Jag ville höra: "Men Ellen, du rullar ju köttbullar och gör lasasgne och hemmagjord pizza och korvstroganoff och ugnsbakad falukorv och kycklinggryta och spagetti med köttfärssås och våfflor och tacos och laxburgare och pasta carbonara och paj och gratäng och allt man kan tänka sig" (Ni ser ju hur jävla varierad bra kost vi har här hemma.) 
 
Så därför fick herrn komma på menyn ikväll och det blev ju HIMLA varierat. Potatis och kyckling, i princip det enda vi äter. (senast i lördags) men, men. Han ska vara gla´ att han slapp all kosthållning här hemma framöver efter det uttalandet. 
 
Så är det ju grammisgala också, så himla mysigt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0