Hur går det med huset då?

Vi håller ju på och håller på med vårt härrrliga hus. Eller ja, ni förstår kanske att det är mest Christian som håller på? Konstigt nog så kan jag köpa det, jag är nog helt enkelt så gravid och trött att jag inser att jag inte borde hålla på och studsa runt och bära tungt och krypa i golvhöjd och så. 
Men alltså Christian <3 Vilken jävla kämpe. Först jobbar han hela dagarna, sen fixar han med hallen, sen tränar han, sen fixar han mer med hallen, sen sover han och så om igen. VARJE DAG. Jag är så evigt imponerad och tacksam att jag har en så himla fin kille. 
 
Hallen! - Känns lite som ett evighetsprojekt. Vi tittar lite hur det såg ut före vi satte igång: 
Här har vi endast tagit ner de valv som var in till köket och vardagsrummet. 
 
Sedan dess har trappan börjat slipas, fula mattan (på trappstegen) tagits bort, och tapeter rivits ner. 
Trappan blir vit (vi har inte riktigt bestämt om vi ska ha kvar stolpen i "träfärg" eller inte, kanske. Får se hur det blir) så tapeten blir nog rätt så rejäl, annars blir hallen alldeles för ljus. Typ blå/vit-randigt eller liknande. De här bilderna är någon vecka gamla så det har nog kommit lite längre till o med. 
 
Sen har vi då barnrummet! Där har vi äntligen fått resten av tapeten och det föll sig ju samtidigt som jag var sjuk. Jag gav mig in där hukandes och fick upp två längder tapet sen dog jag halvt och Christian fick ta över även detta projekt. (Lite hann jag göra igår också, men satan var svag man är. Blir så trött på det!) 
Mellan tapeten kommer det en vit träist när det är klart. Tänk om man kan börja "inreda" redan ikväll. Kan. Knappt. Vänta. 
 
SÅ. Det var det husbloggandet. Hoppas jag inte tråkat ihjäl någon. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0