Gooood morgon!

Härrrligt med måndag! Jag är ju numera föräldraledig och har inget alls på tapeten. Har kollat mailen ungefär 12 gånger på morgonen och känner mig nästan lite utanför som inte fått några alls. Jag får jobba lite i smyg medan jag har tid. 
 
I natt har jag sovit som en jäkla stock. Så himla skönt! Vi la oss halv nio (gissar att alla grannar trodde vi var inne och födde barn då det var becksvart hemma hos oss redan då.) Christian tittade på serier och jag somnade. Bortsett från en förvärk vid elva och en vid ett så sov jag nonstop till halv sex. Alltså den lyckan när jag vaknade! <3 älskar nu igen att vara gravid. 
 
Så nu är det full njutning av lugnet före stormen här, jag ska städa och sånt där, gå promenader och baka en massa goa' grejer etc. etc. Eller så ligger jag bara på soffan och kollar på dum-tv hela tiden. Jag ska helt enkelt känna in och göra precis vad jag vill. 
 
Men så himla synd att jag inte har några bilder att visa. Jag kan tipsa om I anneli som jag kollade igenom (igen) under helgen och på riktigt gapskrattade. Eller The Following där säsong två nu börjat. (Båda länkarna är streamingsidor.) 
 
Förresten pratade jag med min mamma idag, hon har planerat att åka till Åre på onsdag (sitt boarnboarns beräknade födelsedag, inget konstigt alls tydligen) och hade problem med var Isabell skulle bli av resten av veckan. (Av ganska uppenbara skäl så har hon huvudansvaret för hunden nu i dessa väntans tider) 
Mammi till höggravid Eleonor: "Jag hade räknat iskallt med att barnet skulle komma under helgen förstår du... plus/minus tre dagar brukar man säga från BF"
Eleonor till mammi: (Inte ett jävla ljud...är så tyst så jag hör min egen aggresiva puls i öronen.)
Det har nu blivit lite av en princip-sak att inte föda alls. På hur jävla länge som helst.  
 
Nu ska jag snart åka och handla. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0