Musikhjälpen och ängsligt barn.

Musikhjälpen har ju dragit igång. Först och främst var det tydligen det som jag väntade på för att komma in i julstämning. Räckte att se tre personer i glasburen så kände jag direkt att vi var nära jul. Mysigt! DOCK har jag knappt tittat, konstigt nog. Tidigare år så har jag suttit klistrad och vetat ungefär på öret vad de samlat in hittills, i år kanske jag tittat en kvart totalt. 
 
Det kan eventuellt ha att göra med den här änglisga ungen jag just nu är ihopklistrad med. Attså jag vet inte hur många gånger jag igår sa "Men Elton vad VILL du?" när han stortjöt så fort jag ens tänkte tanken att sätta ner honom. Ibland räckte det inte ens att jag bar honom, han skulle krama så hårt, så hårt, så hårt. Stackarn har väl insett att han kan bli övergiven eller nåt. Idag ska vi på Öppna förskolan och aktiviteter brukar vara bästa medicinen mot det där, det är mest här hemma han är en sån klisterlapp. 
 
Hämtade hans tapeter igår också! Hittade visst bara en av dom på nätet, men det är ändå den som ska vara i större delen av rummet.
Sen i alkoven, eller vad man ska kalla det, så ska vi ha den enfärgad grön/gula som finns i ränderna där, förutom 40-50 cm högst upp där det ska vara en tapet i samma färgertoner fast med bokstäver, för där ska det bara vara hyllor med böcker på ända upp till taket. (Alltså bara i alkoven) tusan vad rörigt hörni, ni får se resultat istället sen. 
 
(Men hur töntiga är Kian och Ylva i Paradise Hotel? Dör lite här under skämskuddedn) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0