Sex små månader.

Idag fyller Elton ett halvt år. Stort! Och litet. 
 
I natt då, hur gick det tänker ni? (obs, obs. tack Linn för den peppa kommentaren om att barn aldrig sover bra. Jag tänkte mer att nångång kommer förmodligen Elton sova en hel natt, han ska ju finnas i hur många år som helst, Leo o Olivia är ju fortfarande små dom också, dom sover säkert också en hel natt nångång ska du se.)
 
Hade nätterna sett ut som så att Elton vaknade 2-3 ggr och åt/somnade om så hade jag i princip sett det som att han sov hela nätterna. Det är just det här vakna 10-11 ggr per natt som tagit liiite på krafterna. Just eftersom man måste ur sängen och så.
 
Iaf så var min plan att testa att sluta liggamma, för det blir liksom mat och sovning i samma när man liggammar. Jag skulle alltså sätta mig upp, amma och sen söva om tänkte jag. När Elton vaknade och ville äta var jag så dödtrött så jag fattade noll och liggammade av bara farten. Sen vid tjugo i tre var det skrik och kaos och vi gick upp och Elton somnade om, jag la honom i hans säng och han roterade blicksnabbt till mage och sov...i fyra timmar... Lite den. Han har visst velat sova på mage vår son. En av få saker vi inte testat. Konstigt nog iofs eftersom han gärna ville ligga på mage när han var så liten att han inte "fick" (Alla får ju göra som dom vill, men vi hade honom aldrig sovandes på mage utan att någon "vakade" över det)
När han var en sån här himla liten mörkhårig goding. 
 
Så i morse hoppade vi över morgonamningen och gick direkt på gröten. Nu ska man ju aldrig nånsin hoppas på att det fortsätter såhär, men det är så värt med en lite bättre natt mitt bland alla dåliga. 
 

Kommentarer
Postat av: linn

Ni borde ifrågasatt Ikea om vad de menar med, sov som ett barn igen :)

2014-08-25 @ 10:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0