Projekt framsidan.

Eftersom projekt baksida hus börjar lida mot sitt slut (för den här gången) 

(Kvar är att en sån här ska grävas ner och sättas i ett av hörnen på enorma trallen, varm på vintern, lagom på sommaren. sex pers kan sitta där o götta, men den borde väl komma levererad endera dan, så så gott som klart är projekt baksida för den här gången) Fullständiga före-, och efterbilder kommer. Jag älskar ju att dokumentera precis allt.
 
Så sätter vi snart tänderna i projekt framsida hus. (inte framtida hus som Christian trodde jag sa och lät matt, nu får vi allt bo här ett tag)
Om ett par veckor kommer det att grävas så att vi får bergvärme, detta hål görs mitt på garageuppfarten. Vilken tur för oss att vår garageuppfart är döful just nu, och det därför blir av att vi gör om den. 
Vårt hus framifrån i detta nu: Garageuppfarten är kullersten och ogräs, lite den.
SOM jag grävt bort rabatter under de två fönstren för att lägga grus där och istället ha krukor (som Elinelin kom på). För att sen komma på en helt annan idé, som innebär att jag måste lägga tillbaka all jord, men vi tänker inte på det just nu. 
Jag tänker att den där fula mittgången får försvinna helt, så också grindhålet. jag har använt mina lediga sekundrar när Elton varit nöjd och glad och gjort två fina bilder på hur det kommer se ut. (Jag är ledsen att det är döfult, men jag har alltså inte hunnit sitta o pila fint. Men ni kanske kan förstå ändå)
Där det är grått har vi tänkt att ha markplattor, vi ska även ta bort den lilla gräsplätten till höger om bilen så att det blir massa med snygg plattläggning och plats för bilar och sånt.
Om man tänker bort staketet blir det ungefär såhär:
 
Så har man chans att ha nån liten sittplats under fönstret där och resten blir gräsmatta. 

Sen ska vi bara välja plattor och så, det blir ju enkelt...eller inte. Plattläggning kan ju bli dösnyggt om man googlar och kollar på andras bilder. Hoppas vårt blir lika snyggt. I vilket fall hoppas jag att det blir snyggare än bilden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0