Hemma från Stockholm.

Då var man hemma i Vadstena igen! Idag har vi träffat Elin och Emma, Alltså Emmas tuppkam <3

Nu har vi precis ätit mellis (eller Elton) Jag kan fördjupa mig lite i hans matintag för den som bryr sig. Ska man göra by the book ska man ju inte ge annat än bröstmjölk/ersättning tills boarnet är sex månader (som hel måltid). Vår smarta Bvc-Britta började prata om det redan vid fyra månader och tyckte vi kunde prova med gröt som finns från just fyra månader. 
Jag har ju hela tiden varit pepp på att sluta amma ungefär så snart som möjligt, för att man är ganska låst och det är roligare med riktig mat. Jag ville helst göra det utan att behöva ge ersättning (OBZ, jag har inget emot ersättning alls, men det ersätter ju just bröstmjölken, som jag har. Så det kändes som att om det kan uteslutas så vore det ju skojsigt. Bröstmjölk är ju trots allt gratis, och lite bra mot förstoppning) 
Iaf så trugade vi på med gröt och vips så äter Elton "vanlig" mat hela dagarna och ammar kvällar och nån gång på natten. Utbudet på barnmat från 5 månader är ju inte det största, så det ska bli skönt när vi kan börja med sexmånaders, vilket är typ när som helst. Och när vällingkampen börjar.. Elton verkar glömt att han faktiskt druckit ur flaska tidigare i sitt liv...han vill INTE dricka ur den nu nämligen. Vi får kriga vidare. 
 
SÅ. var det med det. Och konstigt nog så har jag liiiite separationsångest från amningen, inte så att jag kommer fortsätta när han väl tar flaska, men det är ju ganska mysigt alltså. Ni kan ju hälsa det till Eleonor från februari/mars 2014 om ni ser henne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0