En söndag på Ikea.

I dag har vi varit på Ikea. Det kan jag lova att jag inte trodde under nattens gång. Det är nämligen så att Eltons sömn S.U.G.E.R just nu. Sen ungefär tre veckor tillbaka har han vaknat en gång i himla timman. Förstår ni hur jobbigt det är?? Det är ju inte så att man somnar om i en vändning, utan det gör man kanske när det är dryga halvtimman kvar tills han vaknar nästa gång. I BÄSTA FALL. Jag vet att det är ungefär tre veckor eftersom att det inföll natten efter att jag sa dom helt förbjudna orden "Men nu sover Elton helt okej. Från 21 - 07 med två matpauser, somnar direkt efter varje" Det här sa jag till min syster när vi var i Stockholm och alltså samma natt så var det igång med hans vaknande hela, hela, hela, hela tiden. Det är så förtvivlade röster i vårt sovrum på nätterna. "Men alltså Christian det här GÅR inte. Man måste få sova också. INGENTING funkar ju. VARFÖR sover inte han OCH VARFÖR I HELVETE SOVER ANDRA BARN HELA JÄVLA NÄTTERNA." Väcka för att mata, eeeeeeeh nej. det har aldrig varit något problem i den här familjen.
Vi har provat det mesta. Ammat honom tills han somnar, ammat först sövt sen, sövt i egen säng, samsovigt, sovit direkt efter gröten, ätit gröt väntat en stund och sen sovit, ammat så fort han vaknat, inte ammat alls utan låtit magen vila, gått upp, legat kvar, bytt blöja, inte bytt blöja, Men han bara vaknar och vaknar och vaknar.
Det kommer aldrig vända. Så känns det. Aldrig någonsin att det där barnet sover en hel natt. (Någonstans inne i mig sker glädjeexplossioner för att jag vet att jag har fel. SÅ JÄVLA GÖTT ATT HA FEL)  
 
Det var inte alls det här jag skulle skriva om. Det var bara något jag var tvungen att... få ur mig. 
Iaf, vi var på Ikea. Kolla gulli!
Vi ska nämligen börja sopsortera så himla duktigt (Fyfan va lamt skrivet. HUR tråkig har man blivit?) 
Nu ska jag kanske passa på att lägga mig raklång ett tag, ta igen lite förlorad sömn (Man orkar ju alltid på dagarna, hur lite man än sover. Det dumma är att det är så himla tusans svårt att komma ihåg det mitt i nätterna. Man tror aldrig nånsin att man ska vara pigg igen.) 
 
Så. Ha en god natt. 

Kommentarer
Postat av: linn

Äsch, alla barn sover inte bra.
Leo har aldrig sovit en hel natt, eller kanske någon enstaka, men då har ju ändå Olivia vart vaken. En vanlig natt vaknar Leo tre ggr. Och Olivia 2-3 ggr. Ej samtidigt. Hej morgonkaffe!! :)

Ps: Patric har nog aldrig heller sovit en hel natt, han måste man också passa på ;))

Svar: Tack för den trösten...
Ellen

2014-08-25 @ 07:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0