Den här dagen kommer aldrig tillbaka.

Här om dagen, förmodligen igår eller imorse (föräldralediga dagar flyter ihop) så kom jag på att carpa diem lite med tanken "den här dagen kommer aldrig tillbaka" för är det en göddig dag så njuter man lite extra och är det en skitdag kan man iaf glädjas åt att den aldrig kommer tillbaka. 
 
Idag fick mitt nya livsmotto sättas på prov. Under natten hann jag knappt somna om så vaknade Elton och ville äta och jag var bra jävla trött när jag gav upp strax innan sex efter att han ammat sen innan fem. (Konstigt nog gör amningen ondare när jag är på dåligt humör. Han där uppe kanske skulle ta och tänka igenom hur rättvist det är) 
 
Jag har kommit på att hur lite sömn jag än får så funkar jag alltid kalasfint hela dagen om jag bara får en dusch och en kopp kaffe. Uteblir något av detta så bryter jag lite lätt ihop då och då under hela dagen. Imorse blev det ingen dusch, Chistian har ju ett jobb att sköta och Elton vägrade att man la ifrån honom. Han skulle vara tryckt mot mig hela hela tiden. 
 
Jag pillade i mig frukost och kaffet (<3) medan jag hade Elton på benet och väste fram "nyss så träffa' jag en krokodil som körde runt i en bil" och han skrek mest för fullan hals.
 
Vi la oss igen för amning och omsomning (tänkte jag) men istället ammade Elton for ever ännu en gång och varenda gång vi nästan, nästan hade somnat så hostade nån av oss och så blev båda förbannade igen.
 
Likt Mia skäringer (än en gång) tittade jag frustrerat på den här sonen jag har och spottade fram "SOV. Herregud, spädbarn ska ju sova jämt säger dom ju. SOVSOVSOV" och gjorde skriet-minnen och allt utan resultat. Elton tittade istället på mig, fes tre gånger så han själv blev förvånad och tjoade sen vidare. 
 
Den här jävla fittcpdagen kommer aldrig någonsin nånsin att komma tillbaka. JAG SA ATT den här jävla helvetes dagen kommer aldrig tillbaka. Sådär väste jag i huvudet med så hård stängda ögon att jag såg stjärnor. 
Det funka ju såklart inte ett skit. Istället bestämde jag mig för att skita i att det ännu inte blivit något med den här dagen. Att jag fortfarande sitter i sängen oduschad. 
 
Elton belönade iaf sin mamma med en sjuhelvetes tömning. Inte konstigt han varit gnällig för det var fan öa (över allting) 
 
Sen när Christian kommer hem ska jag duscha. Jävlarrrrr vad jag ska duscha. Och i helgen ska jag sova. Jävlarrrr vad jag ska sova. Jag ska Amma - lämna Elton till pappa - sova tre timmar. Amma -lämna Elton till pappa -sova tre timmar. Sådär ska jag hålla på fram till månda morgon. Hoppas jag iaf. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0