Titanic.

Idag satte jag mig i Eric och Sandras snabba Volvo och åkte till Norrköping. 
 
Elin var också med och vi parkerade bilen, tappade parkeringsbiljetten i en brunn, fiskade upp den och begav oss. 
 
Vi skulle nämligen besöka Titanic-museet. "Every night in my dreams" sjöng vi i kör och gick in. 
(ps. vi köade en liten timma först.)
 
Sen var det så puckat att man inte fick fotografera där inne. Dom har ju ingen känsla. Här har man köpt en kamera för femtusenlappen (typnästan) och så säger dom "nej, ej foto" när man väl för första gången har något intressant att fotografera. Dom fick ett litet minus redan där från mig. 
 
Själva museet eller utställningen eller vad man ska säga var inte så extraordinär. Eller allt med Titanic fascinerar ju, så är det. Men det mesta visste man och även fast det fanns en himla massa grejer där så var det väldigt få saker som var just från Titanic. Det var mest från systerskeppet Olympic. (-Vad ska dom göra, tänker ni. Titanic ligger ju på havets botten... -Hur jävla svårt kan de va att åka ner och hämta lite grejer, tänker jag. Vi har förfan varit på månen.) 
Det var typ en tallrik och en träbit som var från riktiga Titanic. 
 
Men som sagt, Titanic intresserar ju alltid ändå och man inser liksom hur hemskt det måste varit.
...Eller man inser nog aldrig förresten. 
 
Sen åt vi lunch i närheten och sen åkte vi hem för jobb och andra viktigheter. (Glass och sånt kanske.)
Gulle-Charlie. 
 
Göddig onsdagsutflykt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0