Nytt projekt.

Jag står i startgroparna på ett nytt personligt projekt som jag egentligen påbörjade redan i högstadiet, men som jag nu känner lämpligt att fortsätta med. 
 
Nämligen att sy barnkläder! Jag ägnade alla mina syslöjdstimmar till detta (och kammade hem MVG, såklart. hrm) och nu goglar jag sönder mig efter bra böcker och klickar hem på Tradera. 
 
 (Övre bilden från en säljare på Tradera och undre från kära Google.)
 
Första boken bör trilla hem idag så jag ska bara ge mig ut i förrådet och rota fram pedalen till symaskinen. (Symaskinen ställde jag smart nog i en garderob inomhus, så att den skulle finnas tillgänglig att använda, så synd att liksom damma igen den i förrådet. Synd bara att pedalen och alla sladdar ligger i någon av ungefär 30 flyttkartonger ute i röran.) 
 
Jag kläckte den här idéen för min härliga pojkvän igår och han tittade på mig med stora ögon och sa "Onej, stackars Elton. Ska han bli en sån där som går i hemmasydda kläder till Dagis. Ett mobboffer." 
Kul respons. kul. 
 
Han jämförde det med vad jag hade tyckt om mamma Monica sytt mina kläder när jag var liten, men jag känner att det inte riktigt är samma sak. (Förmodligen är det PRECIS på det här sättet som man blir PRECIS som sin egen mamma.)
 
SÅ.

Kommentarer
Postat av: Sandra

<3LCK<3

2013-09-25 @ 09:26:02
URL: http://sundron.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0