Kristian Gidlund.

Jag var ett så jävla stort fan till Sugarplum Fairy förr. Jag minns att jag såg dom första gången på någon studentkår i Örebro när min syster pluggade där och jag undrar om varken jag eller dom var myndiga vid tillfället. 
 
Jag hade Victor Norén som skrivbordsunderlägg på datorn hemma, på den på jobbet och i telefonen. Dom var, under ett par år, det absolut bästa jag visste. 
 
Sen så växtes det ifrån och när jag första gången hörde att en av medlemarna, Kristian Gidlund, hade cancer var jag inte alls uppdaterad på deras musik längre. Jag hörde talas om hans blogg och några vänner samarbetade med honom i ett projekt med ungcancer i Uppsala för bara något halvår sedan. 
 
Nu är han död.
 
Jag hittade, som alla andra, till hans blogg och bara måste ta mig tid att läsa. Och så är visst hans sommarprat på P3 ikväll. Det har jag också missat. 
 
Blä för cancer. Fuck u, u fucking fuck. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är så himla sorgligt. Och hans blogg är så fin att läsa, dock lite väl jobbigt för en hormonstinn människa som jag.

Svar: Har du lyssnat på sommarpratet? Ja, så väldigt sorgligt men det gäller att liksom försöka komma ihåg den här känslan man har när man tar till sig sånt här. Känns som jag har lärt mig massor livsviktigt idag bara av hans blogg och podd
Ellen

2013-09-18 @ 18:29:19
URL: http://sundron.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0