Att bli den där Barbien.

Igår såg jag på hemnet att det kommit ut ännu ett hus på Bjölbovägen, nämligen detta här:
 
(Man kan klicka på det så får man se allaalla bilder)
 
Så nu har jag tänkt ut i mitt huvud att Eric, Sandra och Charlie ska flytta in där. (De letar ju alltså hus i Mjölby, det här är inte Mjölby. MEN MAN FÅR LÅTSAS. Det sa dom)
 
Hur vi bor två små tvärgator ifrån varandra och går med allaalla våra boarn i boarnvagnar till lekparken precis bakom och hur man sitter ute sena sommarkvällar på varandras altaner och hur man grillar och leker med hunden och barnen springer fram och tillbaka till varandra och några kanske spelar fotboll och nån har bakat en kaka och man blir sånna grannar som bara dyker upp hos varandra. 
Så satt jag och tänkte hela bilresan till jobbet idag, jag verkligen fantiserade ihop det perfekta villaområdslivet. 

Så slog det mig att det jag sysslar med är ju bara en utsträckning av hur man lekte med barbie som liten. Hur man tog med sina barbiedockor till varandra och kanske även släppade med ett barbiehus. Byggde upp och låtsades, plingade på varandras dörrar och gick promenader. 
Gick med dom till jobbet och hämtade ungar på dagis och kanske hade en barbiebil som man tvättade på uppfarten ibland. 
Och man hade en hund och man bodde granne med den man önskade mest.
 
Så vill jag ha det. Precis så. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det låter som familjelivsdrömmen. Vi kanske måste gå på visning.

2013-09-16 @ 16:39:19
URL: http://sundron.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag tycker det, iaf för att låtsas lite.

2013-09-17 @ 10:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0