Sjuksamtal

Jag har ju redan hunnit nämna att jag är sjuk idag med mina 38,1 i feber. (Skyhögt...) 

Det slog mig att jag i onsdags hade lite, lite känningar av en utinvägsinfektion och att jag i torsdags var sängliggandes hela dagen. 
Några vändor på Google och diverse familjesidor (samt tips från drömmen) så misstänkte jag att det är just uvi jag har. Ajajaj, läste en förlossningsberättelse om en kvinna som födde i v.25 pga feber vid uvi och tänkte att jaha, då ska hen komma nu då, Elton. 

Ringde vårdguiden och det var väl ingen gravidexpert kanske, så jag blev kopplad till förlossningen i Lkpg. 

När barnmorskan svarade och jag började prata så hörde jag att det här var inte så genomtänkt. 
"- hej, jag är gravid i vecka 23 och misstänker att jag har en urinvägsinfektion" 
" - ok. Svider det när du kissar då"
"Ehhh... Nej. Men jag såg på nätet att det kunde sätta igång så att bebisen föds" 
"- hm, internet ja. Har du sammandragningar då?" 
"- eh, näe, det känns precis som vanligt. Hen sparkar som den brukar. Men jag har lite feber. Och det är så konstigt för jag har varken ont i hals eller är förkyld utan verkligen bara feber." 
" - okej. Så du har inte ont nånstans, det svider inte när du kissar och inga sammandragningar? Bara feber?" 
" (börjar förstå hur det låter) -ja, precis"
"- nej, det är nog inget barn på väg" 

Jag ser framför mig hur jag svartlistas där. Hur dom tänker "den här, henne får vi att göra med" 
Ska aldrig mer googla. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0