Blandade reaktioner.

Jag förstår att man egentligen inte borde bli det minsta upprörd över något endaste nåt som nyheter24 står bakom, men jag kan inte låta bli för det är så urjäkla dumt. Ni har kanske sett http://nyheter24.se/noje/kronika/757377-vi-behover-riktiga-karlar-och-man-inga-javla-hen

Ännu mer upprörande är det självklart att läsa statusar på det där himla faceboox likt nedan: 

Å herre. Kände jag och var tvungen att dubbelkolla med min närmsta kompiskrets: Tycker ni också såhär? Att någon skriver att män endast är kapabla att gå på tusenårig gammal instinkt (i princip) kan vara bland det mest nedvärderande jag läst om män, och både skribent och en stor del av läsarna verkar inte ens fatta det. 
För att inte ens tala om hur hon uttrycker sig om hen. Nu tycker jag folk missuppfattat hen-debatten helt. Ett ord att använda när man inte vet om man talar om en man eller kvinna kan väl knappast få så stor uppständelse? Många verkar tro att det innebär att alla ska gå runt utan kön, så även de själva mot sin vilja. Livrädda och förbannade, för ett ord som funnits hur länge som helst. MEN det faktum att det finns en grupp människor som varken identifierar sig med det manliga eller kvinnliga könet pissar ju denna skribent på ganska hårt genom att skriva "go fuck yourself" 


Sånna här statusar (självklart också av en kille. En okränkt vit man, de finns faktiskt!) blir jag istället lite lugn av och tror helt plötsligt inte att vi är på väg alldeles alldeles utför. 

Tack för mig, mitt i natten. Haj! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0