Nu ska ni få höra...

...Om en väldigt fin långhelg jag har haft! 
 
Det började med att Isabell gick klart sin valpkurs och vi grillade med delar av Christians släkt och familj, detta utan bildbevis. 
 
När det blev torsdag satte jag mig på tåget och åkte till Uppsala, för där bor ju Amanda. Och Linus förstårs. 
Vi tog det jäkligt lugnt torsdag kväll för Amanda skulle jobba dagen efter. Vi åt ostbågar och kladdkaka och kollade på Sofias änglar och grät en skvätt. 
 
Det blev fredag och strax efter att Amanda gått till jobbet så gick jag ner och gjorde stan. 
Alltså våååååren. 
 
Här i en jacka jag aldrig köpte. Det kanske var synd, men ska jag stå på Vattenhålet och knöla med en anorak varje helg? Det kändes för bökigt. 
 
Sen åt jag lunch alldeles själv. Det tyckte jag var sorgligt innan, men nu tycker jag mest det känns gött. Där sitter man själv och har säkert någon jättekul plan framför sig, varför skulle man annars äta på restaurang? Jag åt Carbonara. Ett säkert kort. Sen hängde jag lite med Amanda på Tshirt store medan hon gjorde jobbet. 
 
 
Sen blev det äntligen helg även för sånna som jobbar i Forumgallerian och vi satte oss på balkongen och kände in. För fy fan, nu är det grönt och vår och ljumna vindar. Alltså livet. <3
 
Balkongen kunde inte tillfredställa oss nog så vi köpte med oss sallad och satte oss på bryggan vid ån och drack pärlande rosé i plastglas. 
 
Sen tog rosét slut så då gick vi hem till Amanda och drack lite till. Sen ut i natten och till lite olika uteserveringar. Där blev jag nästan av med min telefon, sen gick vi hem och sov. 
Så himla bra dygn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0